خبرگزاری کار ایران

دیدار پولادگر با رییس فدراسیون جهانی تکواندو

سیدمحمد پولادگر، در سفری دو روزه به کره جنوبی، ضمن ملاقات با رییس فدراسیون جهانی تکواندو و رییس جدید کوکی‌وان، قرارداد دو طرفه‌ای را بین فدراسیون تکواندو و بنیاد کی اسپورتزه این کشور به امضا رساند.

به‌ گزارش ‌ایلنا، سید محمد پولادگر، رییس فدراسیون تکواندوی ایران پیش از آغاز بازیهای المپیک 2016 با رییس فدراسیون جهانی تکواندو دیدار کرد. در این جلسه پولادگر نقاط ضعف «رنکینگ سیستم» را که برای نخستین بار جهت تخصیص سهمیه بازی‌های المپیک 2016 ریو اعمال شده بود، مطرح کرد و برای بهبود این روش برای بازی‌های المپیک 2020 توکیو، پیشنهاداتی را ارائه داد.
دکتر چو، رییس فدراسیون جهانی تکواندو، از پیشنهادات مطرح شده توسط رییس فدراسیون تکواندوی ایران استقبال و اعلام کرد وجود بعضی نواقص و مشکلات در آغاز راه، امری طبیعی است و در جهت مرتفع کردن مشکلات و نقاط ضعف «رنکینگ سیستم» با استفاده از نظرات کارشناسان نهایت تلاش خود را انجام خواهد داد.

اما در ادامه حضور پولادگر در کره‌جنوبی، رییس فدراسیون تکواندوی کشورمان، با «چونگ دانگ چون» رییس بنیاد کی اسپورتز کره جنوبی، قرارداد همکاری امضا کرد. هدف این بنیاد حفظ و حراست و توسعه تکواندوی اصیل و سنتی است. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر آداب و رسوم غلطی که غالبا با فرهنگ اصیل و اصول اخلاقی تکواندو مغایرت دارد، وارد ورزش تکواندو شده است، این بنیاد سعی دارد با تعامل با تکواندوی ایران پایبندی به ریشه‌ها و اصول اخلاقی تکواندوی اصیل را گسترش دهد.

در همین راستا دانشگاه علمی کاربردی تکواندوی ایران و بنیاد کی اسپورتز برای تبادل دانشجو با یکدیگر به توافق رسیدند.
همچنین، رییس فدراسیون تکواندوی ایران، «او هیون دیوک» رییس جدید مرکز جهانی کوکیوان را نیز ملاقات کرد و در این دیدار، پولادگر موافقت رییس جدید کوکیوان را برای برگزاری آزمون جهشی در ایران گرفت.

«او هیون دیوک» در این دیدار گفت: «با توجه به شناختی که از پولادگر و تکواندوی ایران دارم، معتقد هستم ایران یکی از پایگاه‌های مهم کوکیوان است و تمام تلاش خود را برای گسترش تعامل کوکیوان با ایران انجام خواهم داد.»

 

کد خبر : ۳۹۶۹۴۸