خبرگزاری کار ایران

رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا-اندونزی؛

2 طلا، یک نقره و 3 برنز تیم امید در روز پایانی

تیم ایران در روز پایانی کاراته قهرمانی آسیا به 2 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز دست یافت.

به گزارش ایلنا، در سومین و آخرین روز از پانزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا رده‌های سنی پایه که در شهر ماکسار اندونزی برگزار شد، تیم ایران موفق به کسب 2 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز در رده سنی زیر 21 سال گردید.

امروز و در بخش دختران، در وزن 55- کیلوگرم دختران، زهره برزگر ابتدا حریفی از اردن را یک بر صفر شکست داد، در دومین مبارزه مقابل کاراته کای ژاپنی 3 بر 2 به پیروزی رسید. در ادامه موفق شد نماینده تایلند را یک بر صفر مغلوب کند و به فینال برسد. برزگر در فینال مقابل حریفی از چین تایپه قرار گرفت و 2 بر صفر پیروز شد و به مدال طلا رسید.
در وزن 68+کیلوگرم، زهرا برزگر حریف قزاقستانی را 6 بر صفر مغلوب کرد، در دومین مبارزه برابر نماینده هند 5 بر صفر به برتری رسید و در فینال مقابل حریف ژاپنی پس از تساوی یک بر یک در وقت قانونی مبارزه با رای داوران در هانتی بازنده شد و مدال نقره را برگردن آویخت.
در وزن 61-کیلوگرم، ملیکا احدی در مبارزه نخست برابر حریف ازبکستانی پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه با رای داوران در هانتی پیروز شد و در مبارزه دوم مقابل کاراته کایی از ژپان 2 بر صفر نتیجه را واگذار کرد. با توجه به راهیابی حریف ژاپنی به فینال، احدی هم در رپه شارژ مقابل نماینده قزاقستان قرار گرفت و با نتیجه 5 بر صفر بر این حریف غلبه کرد و به مدال برنز رسید.
در وزن 68-کیلوگرم، بهنوش نجفی کاراته کایی از سریلانکا را 9 بر صفر از پیش رو برداشت. در مبارزه دوم برابر حریفی از ویتنام قرار گرفت و یک بر صفر نتیجه را واگذار کرد. تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد. نجفی در این گروه مقابل نماینده تایلند به برتری یک بر صفر رسید و مدال برنز را از آن خود کرد.
در وزن 50 کیلوگرم فائزه چیذری در مبارزه نخست مقابل حریفی از امارات 3 بر صفر مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در بخش پسران، رضا عنایتی در وزن 67-کیلوگرم، ابتدا حریفی از هنگ کنگ را 6 بر صفر برد، سپس نماینده هند را 9 بر صفر شکست داد. در سومین دیدار به مصاف چین تایپه رفت و 6 بر صفر بر این کاراته کا غلبه کرد تا در فینال به مصاف نماینده اردن برود. وی در فینال موفق شد 6 بر 3 بر این کاراته‌کا غلبه کند و به مدال طلا برسد.
در وزن 55-کیلوگرم، علی مسکینی در بازی نخست برابر نماینده عراق در وقت قانونی مبارزه به تساوی یک بر یک رسید و با رای داوران برنده شد. در ادامه حریف چینی را 3 بر صفر برد، سپس مقابل کاراته کایی از عربستان 7 بر صفر نتیجه را واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد به میدان برود. در جدول رپه شارژ به دلیل حاضر نشدن حریف نپالی برنده میدان شد. به مدال برنز رسید.
در وزن 60-کیلوگرم، امیررضا میرزایی ابتدا با نتیجه 8 بر صفر بر حریفی از ماکائو غلبه کرد، سپس تاجیکستان را 2 بر صفر از پیش رو برداشت. در سومین مبارزه مقابل حریف عربستانی 8 بر صفر مغلوب شد. در رپه شارژ هم مقابل حریفی از ژاپن 3 بر صفر نتیجه را واگذار کرد تا دستش از رسیدن به مدال خالی بماند.

کد خبر : ۴۳۲۹۰۹