خبرگزاری کار ایران

بزرگترین رویداد ورزشی برای بانوان ایران در راه است

12 بانوی برتر جهان با حجاب اسلامی گرند پری تهران را رونق می بخشند

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۲۹۰

اتفاق مهمی برای ورزش بانوان در راه است و قرار است برای نخستین بار 12 نفر اول یک رشته ورزشی در دنیا به ایران بیایند و در مدت ده روز و به صورت بسیار فشرده با یکدیگر در رشته شطرنج با هم رخ به رخ بنشینند و مبارزه کنند.

به گزارش ایلنا، مسابقات گرند پری یا جایزه بزرگ بانوان جهان در 4 مرحله برگزار می شود که مرحله نخست آن چند ماه قبل و اواخر سال 2015 در موناکوی فرانسه برگزار شد و مرحله دوم این مسابقات طی روزهای 22 بهمن تا 4 اسفندماه در جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.
استارت این مسابقات روز 22 بهمن ماه و درست همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سالن شطرنج فدراسیون که به شکلی زیبا تزیین و آماده شده به صدا در می آید و برخلاف تمام رشته های ورزشی که با سروصدا و جوش و خروش همراه است این مسابقات در نهایت سکوت برگزار می شود هر چند که در دل شطرنح بازان حرفه ایی غوغایی برپاست اما آنقدر اینها ساکت و متفکر به مهره های شطرنج چشم و فکر می دوزند که گاه بیش از یکساعت برای انجام چند حرکت به طول می انجامد اما کوچکترین صدایی از ایشان شنیده نمی شود.
اما گرند پری بانوان جهان دارای مزایای فراوانی است  بخصوص برای ورزش کشور ما و در حالی که یک کشور عربی پارا فراتر از حد و حدود خود گذاشته و می خواهد با شلوغ کاری برخی همسایگان عربش را متقاعد سازد که به ایران در جام باشگاههای فوتبال آسیا سفر نکنند 12 نفر از کشورهای بزرگ اروپایی و آسیایی و آمریکایی در حالی با آغوش باز به کشورمان سفر می کنند که هر کدامشان ابر قدرتی هستند در دنیای شطرنج.
نفرات اول تا دوازدهم ریتینگ جهانی به مثابه 12 تنیس باز برتر جهان همانند جوکویچ –فدرر – اندی ماری و... در رشته خود هستند و اینها همه بیانگر صلح و ثبات و امنیت صدردصدی در ایران عزیز است که همزمانی آن با سالروز پیروزی انقلاب را باید به فال نیک گرفت.
مهمتر از همه این موارد وقتی می بینیم که بانوان شطرنج باز یا برترین های جهان آنقدر برای مسابقات گرند پری تهران اهمیت قائلند که با آغوش باز پذیرفته اند قوانین اسلامی کشور ایران را رعایت کنند و حتی قبل از ورود به ایران عکس با حجاب کامل برای برگزار کنندگان مسابقات ارسال کرده اند و در این مسابقات هم به پوشش کامل حضور خواهند یافت این افتخاری برای ورزش ایران و برگ برنده ایی بزرگ برای ماست تا سایر رشته ها نیز از این شیوه الگو برداری کنند.
قبول کنیم که تاکنون مسابقاتی در این سطح مهم در کشور ما بخصوص برای بانوان برگزار نشده ولی آنچه که کمی مایه نگرانی متولیان و برگزارکنندگان را فراهم آورده است بحث تخصیص اعتبارات است که هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. در حالی که تا همین امروز فدراسیون شطرنح هزینه های زیادی را برای آماده کردن سالن مسابقات، امور تدارکات ، امور اجرایی ، ترانسفر، و...تهیه جوایز و هدایا متقبل شده و به قول معروف زیر دین این همه کار بزرگ رفته است اما متولیان فدراسیون بارها نگرانی خود را از بابت اعتبارات این جایزه بزرگ اعلام کرده اند هر چند که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قول همکاری داده اند اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.
مجریان مسابقات می ترسند کمی دیر شود و این فرصت بزرگ بر اثر دیر رسیدن منابع مالی آنگونه که باید و شاید مورد استفاده قرار نگیرد.
انشالله که این مشکلات هم زودتر حل شود و وزارت ورزش همانطور که وعده کرده دست متولیان را در پوست گردو نگذارد.
با شناختی که از وزیر ورزش  و دکتر سجادی و کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک  داریم می دانیم که ایشان هم نگرانی هایی دارند و یقینا فدراسیون شطرنج را تنها نمی گذارند ولی ای کاش نگرانی مجریان مسابقات گرند پری زودتر حل شود تا ایشان با فراغ خاطر بدنبال برگزاری و اجرای مطلوب مسابقات باشند.
خوشبختانه صدا و سیما قول پخش مستقیم مسابقات را داده و از چند کانال مهم جهانی نیز به صورت زنده و آنلاین مسابقات پخش خواهد شد ضمن اینکه شبکه خبر  روزانه نزدیک یکساعت قول پخش مسابقات زنده مسابقات را داده و رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها نیز پوشش خوبی را برای مسابقات در نظر گرفته اند. پرس سنتر یا اتاق خبر برای خبرنگاران و عکاسان داخلی و خارجی هم در محل مسابقات آماده استقبال از رسانه ها و خبرنگاران است و امیدواریم همه این اتفاقات خروجی خوبی برای ورزش ما در ابعاد داخلی و خارجی داشته باشد. 
  سارا سادات خادم الشریعه نیز تنها بانوی ایرانی و جوانترین شرکت کننده در جمع 12 بانوی برتر جهان در این مسابقات است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز