خبرگزاری کار ایران

تقدیم اولین مدال طلای کاروران ورزش کارگری ایران به شهدای مدافع حرم

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۶۲۴

مرتضی ناظمی عصر امروز چهارشنبه 24 خردادماه در مسابقات جهانی ورزش کارگری2017 لتونی اولین مدال طلای کاروان ایران در رشته پرتاب چکش را کسب و با چشمانی اشکبار به شهدای مدافع حرم‏ و سرار سلیمانی تقدیم کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی فدراسیونورزش کارگری، کاروان 227 نفره ایران از صبح امروز رقابت های خود را در رشته های مختلف آغاز کرده است و ورزشکاران با کسب پیروزی های پی در پی مسئولان کنفدراسیون جهانی ورزش کارگری را به تحسین واداشته اند. در این میان همه نگاه ها به تیم دو و میدانی کاروان ایران است چرا که این تیم در مسابقات جهانی 2015 ایتالیا بیش از 50 درصد مدال های ایران را بدست آورد. عصر امروز نیز همین تیم دو و میدانی بود که چراغ کسب مدال کاروان ایران را با یک طلای خوشرنگ در رشته پرتاب چکش روشن کرد. آنچه در این گفتگو می خوانید حاصل مصاحبه اولین افتخار آفرین کاروان ایران با روابط عمومی فدراسیون است.

جناب ناظمی لطفا خودتان را معرفی کنید.

بنده مرتضی ناظمی متولد 1367 از سنقر کرمانشاه و نزدیک به 15 سال است که در رشته پرتاب وزنه کار می کنم. از یک سال گذشته به پرتاب دیسک روی آوردم و امروز برای اولین بار در یک مسابقه رسمی در رشته پرتاب چکش شرکت و مدال طلا را از آن خود کردم.

جناب ناظمی اولین چراغ کاروان ایران را شما روشن کردید لطفا در این خصوص صحبت بفرمایید.

اصلا انتظار کسب مدال در این رشته را نداشتم و با توجه به درخواست دکتر محمدی رئیس انجمن دو و میدانی کارگران و سرمربی تیم در رشته پرتاب چکش شرکت کردم. استرس بسیار زیادی داشتم چون از دیگر حریفان هیچ شناختی نداشتیم. خدا کمک کرد با همه سختی ها و مشکلات توانستم با پرتاب چکش به میزان 34 متر مدال طلا را کسب کنم. نفر دوم این رشته یک فرانسوی بود که امید زیادی می رفت تا قهرمان شود و باتوجه به اینکه رشته اصلی او پرتاب دیسک است فردا رقابت سختی برای کسب طلا با هم داریم. ایشان قهرمان فرانسه در رشته پرتاب دیسک است.

چند مدت برای حضور در این رقابت ها تمرین کردید؟

تقریبا از مهرماه گذشته و قبل از مسابقات قهرمانی کارگران کشور در سنقر تمرینات خودم را شروع کردم که خوشبختانه در آن مسابقات و در رشته های پرتاب وزنه و پرتاب دیسک قهرمان شدم و از آن به بعد تمرینات خودم را زیاد کردم تا اینکه توانستم امروز قهرمان شوم.

عضو باشگاه ورزشی ورزشی خاصی هستید؟

نه عضو باشگاه خاصی نیستم و اسپانسر نیز ندارم منتهی قولهایی از جانب پتروشیمی کرمانشاه دریافت کردم که ان شاءالله بعد از مسابقات از من حمایت کنند. تمرینات خودم را در شهرستان سنقر و بدون مربی برگزار کردم و همین جا از آقای صیفوری رئیس اداره ورزش و جوانان سنقر تشکر می کنم که همه جوره از من حمایت کردند.

جناب ناظمی شنیدم شما قهرمان پرس سینه ایران هستید از افتخاراتی که در این رشته کسب کرده اید بفرمایید.

در سال 1389 در مسابقات پرس سینه کشوری در اصفهان با مهار وزنه 240 کیلو مقام اول را در وزن + 120 کیلو بدست آوردم ولی با توجه به علاقه ای که به پرتاب وزنه داشتم و حجم زیاد عضلات ناشی از کار در حوزه پرس سینه مشکلاتی را برای من ایجاد می کرد لذا پرس سینه را رها کردم و تنها به پرتاب وزنه ادامه دادم.

آیا در خانواده شما کسی ورزشکار هست یا نه؟

بله برادر بزرگ من کشتی گیر خوبی است و برادر دوم من نیز فوتبال بازی می کند.

میزبانی لتونی از رقابت های جهانی ورزش کارگری چگونه است؟

من فکر میکنم که آنها دارند تمام توان و امکانات خودشان را برای برگزاری بهینه مسابقات بکار میگیرند منتهی ما بخاطر روشنایی زیاد محیط و باتوجه به اینکه ساعات تاریکی شب در لتونی بسیارکم است مشکل خوابیدن داریم که در این ایام سرما و بارانی بودن هوا نیز مزید بر علت شده است.

آیا قول کسب مدال های دیگر در این مسابقات را می دهید؟

صد در صد در پرتاب وزنه روی سکو خواهم بود و در پرتاب دیسک هم حداقل مدال نقره را به امید خدا کسب می کنم و در رشته پرتاب وزنه تلاش خواهم کرد تا رکورد ایران را ارتقا بدهم.

نکته خاصی برای این گفتگو دارید بیان کنید

دوست دارم باتوجه به اینکه برادر دوم من آقای حمزه ناظمی از مدافعان حرم هستند اولین مدال خودم و اولین مدال کاروان را تقدیم به شهدای مدافع حرم و سردار سلیمانی کنم و امیدوارم که خانواده محترم شهدای حرم این هدیه ناچیز را از من پذیرا باشند و برای موفقیت تمام کاروان ایران دعا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز