خبرگزاری کار ایران

به بهانه دومین دوره رقابت‌های جهانی شرکت ها در فرانسه ؛

ورزش را به کارگران هدیه دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۰۷۸

تجربه نشان می دهد اروپایی ها به طورعمده بی تعارف تر از ایرانی ها هستند اما همین مردم بی تعارف دربرابردرخشش ورزشکاران جوان ایرانی دردومین دوره رقابت های جهانی شرکت ها درلابول فرانسه که درروزهای دوم تا ششم خرداد سال جاری برگزارشد کلاه ازسربرداشتند و بارها قهرمانان ایرانی را تشویق کردند . بسیاری ازفرانسوی ها، آلمانی ها و ... که یا خود ورزشکار بودند ویا به همراه ورزشکاران درزمین های ورزشی حضور داشتند با شور و هیجانی وصف ناپذیرازدختران و پسران ورزشکار ایران زمین سوال می کردند که چطور توانسته اند به چنین سرعت و استقامتی دست یابند . آنان با افتخارازکارگران ورزشکار درخواست می کردند که با آن ها عکس یادگاری بگیرند و تجارب خود را با آن ها به اشتراک بگذارند .

این رقابت ها با حضور بیش از ۳۰۰۰ ورزشکاربرگزارشد . تعداد بی شماری از حاضران ازابرشرکت های پررونق اقتصادی آمده بودند . درآن میان  کاروانی از ایران با لباس های ورزشی طراحی شده با سه رنگ پرچم کشورمان  با صد ورزشکار در ۸ رشته ورزشی در دو بخش بانوان و مردان دراین مسابقات حاضرشدند . بانوان در دو رشته (تنیس روی میز و دو میدانی) و مردان در ۶ رشته (فوتسال، والیبال سالنی و ساحلی، دومیدانی و تنیس روی میز) مسابقه دادند و درتمام رشته ها خوش درخشیدند . 

گرچه هدف اصلی برگزاری این مسابقات دریافت مدال و قهرمانی نبود اما درمجموع کسب 29 مدال با 19 رنگ طلایی ، 7 رنگ نقره ای و 3 رنگ برنزی این نوید را داد که باید درانتظار روزهای طلایی تر برای زنان و مردان ورزشکار درعرصه صنعت کشور باشیم . 

اما نکته ای که بیش از عنوان ها و مدال ها دراین مسابقات خود را نشان می داد روحیه همبستگی میان شرکت کنندگان بود ، به عبارتی دیگراصل ، ورزش همگانی بود و نشاط ویک دستی حاضران . 

موضوع قابل تامل درمیان ورزشکاران و داوران حاضر از سایر کشورها سن شرکت کنندگان بود . گاه افرادی که درسایر رده های سنی برخی از میدان های ورزشی گردهم آمده بودند دررده های سنی بالایی بودند. اما آن ها نه برای کسب مدال و قهرمانی بلکه برای پررنگ تر کردن این باور درمیان تمام مردم جهان آمده بودند بگویند که ما هستیم چون ورزش می کنیم . ما لبخند می زنیم چون یک عمردرکنارشغل خود فرصتی را برای جوان نگاه داشتن بدن و روح خود اختصاص داده ایم . 

بدون شک نشاط و شادی این افراد چه در رده های سنی پایین و چه در میان زنان و مردان سال خورده حکایت از ذهن روشن کارفرمایانی دارد که درزمان و مکان درست برای مهم ترین سرمایه های اجتماعی خود برنامه ریزی های دقیق انجام داده اند . 

تعداد زیادی از کارگران حاضر دراین مسابقات معتقد بودند که کارفرمایان آنان همواره این پرسش را درذهن خود مطرح کرده اند که چگونه می توان  رضایت و بهره وری شغلی  را افزایش داد و پاسخ ساده ای که آنان دریافته اند این بوده است ، ورزش را به کارگران هدیه داده ایم .

گزارش: شقایق آرمان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز