خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور مالیاتی خبرداد:

۸۰ درصد درآمد مالیاتی کشور محقق شد / فردا آخرین مهلت ارایه اظهارنامه‌های مالیاتی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۶۲

با راه‌اندازی طرح جامع مالیاتی می توانیم ۲۵ درصد فرار مالیاتی را به ۱۰ درصد کاهش دهیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از تحقق ۸۰ درصدی درآمد مالیاتی کشور در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی عسکری در نشست خبری خود و در فاصله یک روزمانده به پایان مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده با اعلام این مطلب گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۹۲،۱۸۳۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی کسب شده که نسبت به ۶ ماهه نخست سال ۹۱،۲۸ درصد با رشد مواجه بوده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان این که فردا ۱۵ مهرماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی(مالیات بر ارزش افزوده) است، اظهار داشت: در طی این مدت ۹۹ درصد درآمد مالیات بر ارزش افزوده محقق شده است و پیش بینی می‌شود این رشد امسال نیز ادامه داشته باشد.

عسکری در خصوص عدم اجرای طرح های مالیاتی مسکن گفت: نبود اطلاعات و جامعه آماری در خصوص خانه‌های خالی و نوع کاربری املاک از مهمترین دلایل عدم اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی است که ابتدا باید این طرح با استفاده از اطلاعات به دست آمده پردازش شده و سپس اجرایی شود.

وی در خصوص اجرای طرح جامع مالیاتی اعلام کرد: طرح جامع مالیاتی تا پایان سال ۹۴ به طور کامل اجرایی می شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی درخصوص فرار مالیاتی در کشور اعلام کرد: در حال حاضر ۲۵ درصد در کشور به نوعی مالیات پرداخت نمی کنند و می توان گفت که ۲۵ درصد کشور با فرار مالیاتی مواجه است.

عسکری در این رابطه اظهار خوش بینی کرد و گفت: با راه‌اندازی طرح جامع مالیاتی می توانیم ۲۵ درصد فرار مالیاتی را به ۱۰ درصد کاهش دهیم.

به گفته وی در کشورهای پیشرفته تا ۱۰ درصد فرار مالیاتی وجود دارد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با اشاره به آماده سازی زیرساخت طرح جامع مالیاتی طی یک سال و نیم گذشته گفت: مرحله بعد ایجاد مراکز داده بود که خوشبختانه مرکز داده تهران که اصلی‌ترین مرکز به شمار می رود آماده شده و به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع به صورت آزمایشی در خرداد ماه گفت: امروز در مرحله سوم پیاده سازی طرح جامع هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز