خبرگزاری کار ایران

معاون راهبردی رئیس جمهور در روز ملی آمار:

آمار و اطلاعات صندوق توسعه ملی و حساب ذخیره ارزی محرمانه نیست

کد خبر : ۱۱۴۷۴۶

این بهانه که گفته می‌شود برخی از آمار محرمانه است به هیچ عنوان درست نیست. آمار موجودی صندوق توسعه ملی و حساب ذخیره ارزی به هیچ عنوان محرمانه نیست زیرا استفاده کننده از صندوق توسعه ملی بخش خصوصی است.

ارائه آمارها؛ به خصوص آمارهای اقتصادی؛ باید با سرعت و صحت و دقت همراه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت(معاون راهبردی رئیس جمهور) در مراسم روز ملی آمار با بیان این مطلب گفت: این بهانه که گفته می‌شود برخی از آمار محرمانه است به هیچ عنوان درست نیست. آمار موجودی صندوق توسعه ملی و حساب ذخیره ارزی به هیچ عنوان محرمانه نیست زیرا استفاده کننده از صندوق توسعه ملی بخش خصوصی است و ما باید آمار و اطلاعات درست را درا ختیار آنها قرار دهیم.

نوبخت با بیان آنکه آمار نقش و اهمیت ویژه‌ای در توسعه اقتصادی کشورها دارد، گفت: در بحثتهیه آمار باید درنظر داشته باشیم که توسعه اقتصادی در شرایط کنونی متصل به توسعه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.

نوبخت در رابطه با بودجه سال ۹۳ تصریح کرد: ما درحال آماده کردن بودجه سال ۹۳ برای ارائه به موقع آن به مجلس هستیم. آن وقت از مجلس انتظار داریم که بودجه سال ۹۳ را به موقع بررسی و تصویب کرده و برای تهیه آیین نامه‌های اجرایی آن به دولت ابلاغ کنند.

وی ادامه داد: در رابطه با بحثبودجه ستاد تنظیم بودجه سال ۹۳ کشور در حوزه برنامه‌ریزی و معاونت راهبردی رئیس جمهور تشکیل شده ضمن آنکه ما امیدواریم در صورت به موقع تصویب شدن بودجه سال ۹۳ از سوی مجلس آیین نامه‌های آن در دولت تهیه و از تاریخ ۱۳۹۳.۰۱. ۰۱ برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

وی در رابطه با بحثتأمین ۳۵ درصدی اعتبارات و نیروی انسانی برای مرکز آمار و سایر بخش‌ها گفت: این موضوع براساس همان شکلی که برای کارکنان معاونت راهبردی درنظر گرفته شده برای مرکز آمار و دو سازمان دیگر اجرا خواهد شد.

گفتنی است، سامانه سیجاد یعنی سامانه داده‌های الکترونیکی مرکز آمار امروز با حضور رئیس مرکز‌آمار و معاون راهبردی رئیس جمهور لحظاتی پیش رونمایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز