خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز آمار ایران خبر داد:

اعلام نرخ تورم دو روز بعد از پایان هر ماه

کد خبر : ۱۱۴۷۵۴

مرکز آمار ایران مرجع رسمی تهیه، تولید، اعلام و انتشار آمارهای رسمی کشور است و تلاش ما بر این است که آمارهای اصیل و صحیح را برای مقامات و برنامه‌ریزان کشور تولید کنیم.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: از سال آینده تورم هر ماه دو روز بعد از پایان آن اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عادل آذر(رئیس مرکز آمار ایران) امروز(۲۹ مهر) در ابتدای برگزاری همایش روز آمار و برنامه‌ریزی در سال جهانی آمار اظهار داشت: مرکز آمار ایران مرجع رسمی تهیه، تولید، اعلام و انتشار آمارهای رسمی کشور است و تلاش ما بر این است که آمارهای اصیل و صحیح را برای مقامات و برنامه‌ریزان کشور تولید کنیم.

رئیس مرکز آمار ایران افزود: یکی از فعالیت‌های اخیر این مرکز جایگزین کردن رویکرد نوین در استفاده از فناوری‌های جدید به جای کاغذ در طرح‌های آماری است که بر پایه فناوری اطلاعات انجام می‌شود.

عادل آذر اضافه کرد: در طرح سرشماری کشاورزی که هم‌اکنون اجرای آزمایشی آن انجام می‌شود، استفاده از فناوری اطلاعات به جای کاغذ به طور کامل انجام خواهد شد و همچنین سرشماری نفوذ و مسکن سال ۹۵ هم با استفاده از تبلت و بدون کاغذ انجام می‌شود.

رئیس مرکز آمار ایران تکمیل بانک آمارهای ثبتی را از دیگر اقدامات درحال انجام دادن در این مرکز عنوان کرد و افزود: با این اقدام به جای گرفتن ۳۰ دقیقه از وقت افراد در سرشماری‌ها تنها ۱۰ دقیقه از وقت آنها گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر نرخ تورم ماهانه ۷ روز پس از پایان هر ماه اعلام می‌شود، گفت: قول می‌دهیم که در سال آینده حداکثر دو روز بعد از پایان هر ماه تورم را ماهانه اعلام شود.

وی با بیان اینکه تهیه جدول داده‌ ستانده از اقداماتی است که باید تا پایان امسال انجام شود، گفت: با تکمیل این جدول آثار و تبعات فعالیت‌هایی که در کشور انجام می‌شود مشخص خواهد شد. برای مثال اینکه پرداخت یارانه چه آثاری برای کشور داشته است.

وی گفت: هم اکنون سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور مشخص شده و این سهم در GDP کمتر از ۵ درصد است، درحالی این رقم که در سند چشم انداز ۲۰ ساله ۲۵ درصد پیش‌بینی شده است.

عادل آذر گفت: یکی از افتخارات مرکز آمار این است که اطلاعات هیچ فرد و بنگاهی تاکنون افشا نشده و اصل محرمانگی رعایت شده است.

وی افزود: سعی می‌کنیم بودجه مرکز آمار در سال۹۳ به صورت عملیاتی اداره شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز