خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اهواز درگفتگو با ایلنا مطرح کرد:

شناسایی کم درآمدها از پر درآمدها / مراکز آماری توانایی شناسایی دهکها را ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۱۰

در حال حاضر ضریب جینی در کشور بسیار وضعیت بحرانی را دارد و شکاف فاصله طبقاتی در جامعه زیاد است، بسیاری از مردم به دلیل همین شکاف فاصله طبقاتی مبادرت به فعالیت کاری در چند شاخه هستند و لذا نمی‌توان مشخص کرد که آیا این گروه‌ها از منابع مالی خوبی برخوردار هستند و یا در زیر خط فقر قرار دارند.

نماینده مجبس شورای اسلامی شناسایی دهکهای کم درآمد از دهکهای پردرآمد را در شرایط فعلی مناسب‌تر از حذف ۳ دهک از یارانه نقدی اعلام کرد.

سیدشکر خدا موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه در حال حاضر مرکز آمار ایران و سایر مراکز آماری کشور توانایی شناسایی دهکهای جامعه را به لحاظ برخورداری از میزان درآمد را ندارند، گفت: پیشنهاد حذف ۳ دهک از دریافت یارانه نقدی امکان حذف گروهی از مردم که حقوق بگیر دولت هستند را ممکن می‌سازد و این امر به دور از هر گونه عدالت اجتماعی است.

وی افزود: در حال حاضر ضریب جینی در کشور بسیار وضعیت بحرانی را دارد و شکاف فاصله طبقاتی در جامعه زیاد است، بسیاری از مردم به دلیل همین شکاف فاصله طبقاتی مبادرت به فعالیت کاری در چند شاخه هستند و لذا نمی‌توان مشخص کرد که آیا این گروه‌ها از منابع مالی خوبی برخوردار هستند و یا در زیر خط فقر قرار دارند.

موسوی افزود: متاسفانه با توجه به مشاهدات و منابع غیررسمی در حال حاضر افراد زیر خط فقر بسیار زیاد‌تر از افراد دارای منابع مالی مناسب هستند و لذا شناسایی دهک‌های کم درآمد راحت‌تر از دهک‌های پردرآمد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز