خبرگزاری کار ایران

جعفر قادری در گفتگو با ایلنا:

کاهش نرخ تورم مستلزم عدم انبساطی بودن بودجه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۱۸

اگر کاهش نرخ تورم را مورد توجه قرار ندهیم و در راستای تولید داخلی و صادرات تلاش نکنیم، نمی‌توانیم با کاهش و افزایش نرخ سود و یا اوراق مشارکت بحران اقتصادی کشور را حل کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، گفت: مادامی که بودجه کشور کاملا انبساطی است، نرخ تورم همچنان با رشد مواجه است.

جعفر قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب اظهار داشت: آمار‌ها از سال ۸۵ تاکنون بیانگر این است که بودجه کشور کاملا انبساطی بوده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم افزود: اگر کاهش نرخ تورم را مورد توجه قرار ندهیم و در راستای تولید داخلی و صادرات تلاش نکنیم، نمی‌توانیم با کاهش و افزایش نرخ سود و یا اوراق مشارکت بحران اقتصادی کشور را حل کنیم.

وی تصریح کرد: بخش کوچکی از تاثیرات سود بانکی بر اقتصاد کشور مورد بررسی قرار گرفت که نشانگر این است؛ مشکل اقتصاد کشور با تغییر در نرخ سود بانکی حل نمی‌شود، باید تولید داخلی وصادرات را فعال‌تر کنیم و شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی راهکارهایی بهتر برای بیرون آمدن از این بحران ارائه کنند.

به گفته قادری، دربودجه سال۹۱ قانون بودجه به دولت اجازه داده بود که اوراق مشارکت منتشر کند اما به دلیل افزایش نرخ تورم این اوراق مشارکت خریداری نداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز