خبرگزاری کار ایران

گزارشی از بازار طلای جهانی؛

آغاز رشد خزنده قیمت طلا / یکسان ماندن قیمت سکه در دو روز گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۸۷

در حالی که قیمت طلا در بازار جهانی به صورت ظاهری روند نزولی دارد اما تحلیل گران اقتصادی آن را آتش زیر خاکستر عنوان کرده‌اند و از رشد خزنده بهای طلا خبر می‌دهند / قیمت دلار نیز با ۱۸ تومان افزایش به ۳ هزار و ۱۸ تومان رسیده است.

در حالی که قیمت طلا در بازار جهانی به صورت ظاهری روند نزولی دارد اما تحلیل گران اقتصادی آن را آتش زیر خاکستر عنوان کرده‌اند و از رشد خزنده بهای طلا خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ئی تی اف ترندز(طلا)، رشد خزنده قیمت جهانی طلا آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود که بهای آن تا پایان ماه مارس سال ۲۰۱۴(بهمن و اسفند سال ۹۲) به یک هزار و ۳۰۰ دلار در هر اونس برسد.

بر اساس این گزارش، قیمت جهانی طلا نسبت به اواسط اکتبر(مهر) تاکنون ۸ درصد رشد داشته است. این در حالی اتفاق افتاده است که قیمت طلا با نوسان و به صورت خزیده رشد یافته است.

ئی تی اف ترندز در این باره گزارش داده است: قیمت جهانی طلا طی هفته‌های اخیر تحت تاثیر روند نزولی ارزش دلار و انتشار آمارهای ناامید کننده نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا بار دیگر افزایش یافته است.

انتشار آمارهای اقتصادی اروپا نیز تاثیر زیادی بر کاهش ارزش دلار در برابر یورو داشته و ارزش دلار در برابر یورو را به پایین‌ترین حد خود از نوامبر ۲۰۱۱ میلادی رسانده است.

اما در بازار داخلی روند کاملا درحال تغییر است. از آنجاییکه نرخ هر اونس طلا در ایران بر اساس ضریبی از قیمت دلار تعیین می‌شود، کاهش قیمت دلار نیز در تغییر قیمت طلا بی‌تاثیر نیست.

بر اساس اظهارات کشتی آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و سکه، نرخ سکه بهار آزادی طرح جدید و قدیم در دور روز اخیر یکسان بوده و از ۹۲۰ تا ۹۲۹ هزار تومان نوسان داشته است.

قیمت نیم سکه ۴۸۳ هزار تومان، ربع سکه ۲۸۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۱۸۵ هزار تومان است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۹۵هزار و ۲۰۰ تومان معامله می‌شود.

قیمت دلار نیز با ۱۸ تومان افزایش به ۳ هزار و ۱۸ تومان رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز