خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بیمه آسیا:

مدل نظارتی انحصاری برای بازار مناسب نیست

کد خبر : ۱۲۰۶۱۶

نمی‌توان مدل نظارتی انحصاری و یا رقابتی را برای بازار رهبری و یا شبه رقابتی اعمال کرد.

مدیرعامل بیمه آسیا با بیان اینکه از بیمه مرکزی انتظار داریم نظارتش براساس نوع بازار صنعت بیمه باشد، ‌گفت: باید دید چه نظامی اقتصادی بر صنعت بیمه حاکم است و بعد براساس آن نظارت انجام دهد.

به گزارش ایلنا، ‌ ابراهیم کاردگر اظهار داشت: در واقع نمی‌توان مدل نظارتی انحصاری و یا رقابتی را برای بازار رهبری و یا شبه رقابتی اعمال کرد.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه بیمه مرکزی به عنوان مقام نظارت، در راستای راهبرد صنعت بیمه و حمایت از ذی‌نفعان باید نظارت را براساس مدل‌های بنگاه‌داری پیش ببرد، گفت: باید ببنیم شرکت‌های بیمه به عنوان بنگاه اقتصادی آیا نظام اقتصادی کامل دارند یا انحصاری، شبه رقابتی و یا رقابتی.

وی خاطر نشان کرد که در اصول علم اقتصاد، مقام ناظر یک جایگاه بازنشسته دارد و مکانیزم بازار خود کنترلی است وتا جایی که از تعادل خارج نشده نیازی به دخالت ندارد و اگر از تعادل خارج شد به عنوان مقام ناظر وارد شده و جلوگیری می‌کند بنابراین از دوستان در بیمه مرکزی می‌خواهیم نگاه کنند که در چه بازاری هستم و ابزارهای نظارتی را براساس آن در نظر بگیرند.

مدیر عامل بیمه آسیا افزود: ‌همچنین می‌توانند هر رشته بیمه‌ای را مشخص کنند و به تفکیک معلوم شود که بیمه شخص ثالثدر چه بازاری فروخته می‌شود، ‌آیا بازار رقابتی است و یا انحصاری و سپس نظارت را برحسب‌‌ همان اعمال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز