خبرگزاری کار ایران

بیژن بید آبادی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

رشد نرخ بهره اوراق مشارکت، رکود را در بنگاه‌ها افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۹۹

وقتی نرخ تورم در اقتصاد در سالهای آینده کاهش می‌یابد عملاً نرخ بازدهی منابع با روند فزاینده‌ای کاهش خواهد یافت و این موضوع برای بنگاه‌هایی که با نرخ بالای اوراق مشارکت در سالهای رکود تورمی تامین مالی شده‌اند به شدت مصداق پیدا می‌کند.

کار‌شناس مسایل بانکی، اتخاذ سیاست افزایش نرخ بهره اوراق مشارکت برای تامین منابع مالی بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی زیانبار دانست.

بیژن بیدآباد کار‌شناس مسایل بانکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تصمیم بانک مرکزی مبنی بر افزایش نرخ بهره اوراق مشارکت گفت: افزایش نرخ بهره اوراق مشارکت هر چند باعثجذب منابع برای دولت و بنگاه‌های اقتصادی می‌شود، اما رکود در این شرکت‌ها در سال‌های آینده در صورت کاهش تورم حاکم می‌شود.

به گفته وی، بنگاه‌هایی که با اوراق مشارکت تامین مالی شده‌اند در زمان کاهش نرخ تورم به شدت دچار رکود می‌شوند.

این کار‌شناس اقتصادی؛ علت این موضوع را اتخاذ سیاست کاهش نرخ تورم از سوی مقامات پولی کشور دانست و گفت: وقتی نرخ تورم در اقتصاد در سالهای آینده کاهش می‌یابد عملاً نرخ بازدهی منابع با روند فزاینده‌ای کاهش خواهد یافت و این موضوع برای بنگاه‌هایی که با نرخ بالای اوراق مشارکت در سالهای رکود تورمی تامین مالی شده‌اند به شدت مصداق پیدا می‌کند.

این کار‌شناس مسائل بانکی در ادامه از ثابت ماندن نرخ سود بانکی از سوی دولت حمایت کرد و گفت: افزایش نرخ بهره بانکی باعثمی‌شد که نرخ بهره تسهیلات افزایش یابد و افزایش نرخ بهره بانک از لحاظ سرمایه گذاری اثرات کاهنده دارد. لذا اتخاذ این سیاست می‌توانست اقتصادی کشور را در شرایط رکود تورمی نگه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز