خبرگزاری کار ایران

نوبخت خبر داد:

نرخ ارز در مقابل ریال واقعی‌تر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۲۷

با توجه به منابع مناسب ارزی کشور و پیش بینی بهبود این ذخایر با توجه به موافقت نامه ژنو دولت قادر است ثبات بازار ارز را با توان بیشتری برقرار کند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، از قدرت مانور دولت برای ساماندهی بازار ارز و ثبات بخشی به آن خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه تودیع و معارفه در سازمان نقشه برداری کشور اعلام کرد: با توجه به منابع مناسب ارزی کشور و پیش‌بینی بهبود این ذخایر با توجه به موافقت‌نامه ژنو دولت قادر است ثبات بازار ارز را با توان بیشتری برقرار کند.

وی افزود: پیش‌بینی ما آن است که نرخ ارزهای خارجی در مقابل ریال واقعی‌تر شود و سیاست دولت در سال آینده پر کردن شکاف نرخ مبادله‌ای و نرخ آزاد ارز و ایجاد یک نرخ است.

نوبخت افزود: رشد مطلوب بازار سرمایه نیز نشان می‌دهد که مردم دیگر انتظار سوددهی از بازار ارز را ندارند و منابع خود را در بازار سرمایه به کار انداخته اند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: در حالی که قرار بود در برنامه چهارم توسعه دو و نیم درصد از نرخ رشد ۸ درصدی از طریق افزایش بهره‌وری ایجاد شود، متاسفانه بر اساس آمارها نرخ بهره‌وری در این مدت منفی یک دهم درصد بود.

نوبخت افزود: برای رشد اقتصادی ۸ درصد رو به بالا، باید از طریق افزایش سرمایه‌گذاری عمل شود یا از طریق افزایش بهره‌وری اقدام کنیم، سرمایه‌گذاری تابع عوامل متعدد و پیچیده و منابع آن هم محدود است و باید به افزایش بهره‌وری توجه ویژه‌ای کنیم.

نوبخت گفت: افزایش بهره‌وری در شرایط کنونی اقتصاد ایران نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اضافه کرد: متاسفانه در دو سال اول اجرای برنامه پنجم توسعه نیز رشد سرمایه‌گذاری که طبق قانون باید به طور متوسط ۱۲ و دو دهم درصد باشد در سال گذشته و امسال منفی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز