خبرگزاری کار ایران

وعده جدید رئیس کل بانک مرکزی:

یکسان سازی نرخ ارز در ابتدای نیمه دوم سال۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۴۰

یکسان سازی نرخ ارز در ابتدای نیمه دوم سال ۹۳ و تشکیل کارگروه ویژه برای وصول بدهی‌های بلوکه شده از مهم‌ترین محورهای سخنان رئیس کل بانک مرکزی در نشست امروز دولت و بخش خصوصی بود.

یکسان سازی نرخ ارز در ابتدای نیمه دوم سال ۹۳ و تشکیل کار گروه ویژه برای وصول بدهی‌های بلوکه شده از مهم‌ترین محورهای سخنان رئیس کل بانک مرکزی در نشست امروز دولت و بخش خصوصی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی الله سیف صبح امروز(۱۱ آذر) در جلسه گفت‌و‌گو دولت و بخش خصوصی و در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: بانک مرکزی دخالتی در نحوه نرخ ارز ندارد و قیمت دلار از سوی بازار تعیین می‌شود، همچنین نرخ دلار تا نیمه دوم سال ۹۳ یکسان شود.

وی به بودجه ۹۳ و رقم تعیین شده دلار در آن اشاره کرد و گفت: هر نرخی که تعیین شود یک میانگین قیمتی است و براساس شرایط اقتصادی تعیین می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی، در ادامه از تشکیل کارگروه وصول مطالبات بلوکه شده ایران خبر داد و بیان داشت: در این مورد بررسی‌های لازم انجام گرفته است و وصول زمان‌بر است.

سیف همچنین از منتفی شدن پیمان سپاری ارزی خبر داد و گفت: براساس این تصمیم کلیه صادرکنندگان از پرداخت مالیات بر فعالیت‌های صادراتی خود معاف می‌شوند.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: اولویت دیگر هدایت این منابع به سمت سرمایه‌گذاری‌های نیمه تمام انجام شده از طریق نظام بانکی است تا این پروژه‌ها به ثمر برسند.

رئیس کل بانک مرکزی، درمورد تسهیلات به بخش تولید گفت: ارائه تسهیلات به واحد‌های تولیدی صنعتی برای تکمیل ظرفیت و اتمام طرح‌های نیمه تمام از اولویت‌های اول و دوم بانک مرکزی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز