خبرگزاری کار ایران

ایرج ندیمی درگفتگو با ایلنا:

اعمال نرخ ۱۰۰ دلار برای هر بشکه نفت در بودجه ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۱۱

سهم در آمدهای نفتی در اقتصاد باید کاهش یابد چراکه این امر باعثافزایش وابستگی و کاهش سهم بخش‌های تولیدی در درآمد ناخالص ملی می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سناریوهای مختلف در مورد قیمت پایه نفتی باید بررسی شود، گفت: در شرایط فعلی اعمال نرخ ۱۰۰ دلار برای هر بشکه نفت در بودجه ۹۳ مناسب است.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب اظهار داشت: قیمت پایه نفتی صد دلار در بودجه ۹۲ نیز تعیین شده بود اما به دلیل شرایط تحریمی نتوانست به اقتصاد کشور کمک کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس نهم تصریح کرد: در شرایط فعلی اقتصادی کشور تعیین قیمت صد دلار برای هر بشکه نفت هر چند که باعثافزایش بزرگ شدن دولت می‌شود؛ اما نمی‌توان از شرایط اقتصادی فعلی نیز چشم پوشی کرد.

به گفته وی؛ در شرایط فعلی که رکورد تورم بر کشور حاکم است دولت فعلی نمی‌تواند دو ماه یا حتی یکساله وضیعت اقتصادی را به ثبات برساند لذا هر چند رقم صد دلار برای ثقیمت نفت بسیار عدد درشتی است اما می‌توان آن را در مقطع کنونی پذیرفت.

وی در این حال تصریح کرد: البته باید این موضوع را یادآور شویم که سهم در آمدهای نفتی دراقتصاد باید کاهش یابد چرا که این امر باعثافزایش وابستگی و کاهش سهم بخشهای تولیدی در در آمد ناخالص ملی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز