خبرگزاری کار ایران

در راستای جلوگیری از شوک تورمی؛

ثروتی: احتمال بررسی فاز دوم هدفمندی در لایحه بوجه ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۲۲

لایحه بودجه ۹۳ هر چند که یک لایحه تقریبا شفافی است و اصلا با لایحه بودجه ۹۲ ارایه شده از سوی دولت احمدی‌نژاد قابل مقایسه نیست، ولی آنچه که باعثنگرانی شده عدم گنجاندن طرح هدفمندی یارانه‌ها در این لایحه است.

عضو کمسیون و برنامه مجلس با بیان اینکه لایحه بودجه ۹۳ تا حدودی خصوصی‌سازی را نادیده گرفته است از احتمال بررسی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه ۹۳ از سوی مجلس قبل از ارایه لایحه جدیدی در زمینه از سوی دولت خبر داد.

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب اظهار داشت: لایحه بودجه ۹۳ هر چند که یک لایحه تقریبا شفافی است و اصلا با لایحه بودجه ۹۲ ارایه شده از سوی دولت احمدی‌نژاد قابل مقایسه نیست، ولی آنچه که باعثنگرانی شده عدم گنجاندن طرح هدفمندی یارانه‌ها در این لایحه است.

به گفته وی؛ ‌‌ همان گونه که در اجرای فاز اول طرح هدفمندی یارانه‌ها کشور متحمل تورم بسیار ز یادی شد. احتمال بار تورمی زیاد بدون کار کار‌شناسی و ارائه این طرح به صورت یک لایحه جداگانه از دولت وجود دارد.

نماینده مردم بجنورد افزود این امر باعثشده است تا فاز دوم هدفمندی در لایحه بودجه ۹۳ به احتمال بسیار زیاد از سوی نماندگان قبل از ارائه لایحه جدیدی از سوی دولت بررسی شود تا از احتمال هر گونه شوک وارد به اقتصاد جلوگیری شود.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه افزود: لایحه بودجه ۹۳ در مورد خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نیز نتوانسته است انتظارات را برآورده سازد، لذا در این مورد نیز ما شاهد عدم شفاف سازی در این لایحه هستیم.

ثروتی در کاهش هزینه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت دولت اعتبارات عمرانی را نه تنها افزایش نداده بلکه کاهش هم داده است این در حالی است که میزان درآمدهای محقق شده در لایحه بودجه در ۹۲ تنها ۱۰ درصد بوده است و باید بر اساس این عملکرد میزان تخصیص اعتبارت عمرانی در لایحه بودجه ۹۳ شانزده درصد افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز