خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درگفتگو با ایلنا:

کاهش اعتبارات برخی پروژه‌های عمرانی در بودجه ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۵۲

لایحه بودجه ۹۳ از امروز(۲۴ آذر) به مدت دوهفته در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بحثو بررسی نمایندگان قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی از ارقامی که در بودجه سال ۹۳ آمده همانند بودجه سنوات گذشته اسمی بوده و واقعی نیست.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب افزود: بودجه ۹۳ از بعد شاخص‌های کلان اقتصادی، شرایط بسیار خوبی را دارد، بودجه ۹۳ بر مبنای کاهش نرخ تورم و افزایش رشد اقتصادی و همچنین رشد سرمایه‌گذاری در کشور ارایه شده است و قطعا جهت‌گیری بودجه در این راستا تبعات بسیار خوبی را در کشور به دنبال خواهد داشت.

وی به کاهش اعتبارات برخی پروژه‌های عمرانی در بودجه ۹۳ اشاره کرد و گفت: از نکات قابل تامل در بودجه ۳، کاهش اعتبارات در برخی از پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی است، اما مسلما این موضوع به معنای این نیست که سال ۱۳۹۲ که بودجه عمرانی ۵۶ هزار میلیارد تومانی تعیین شده بود، کل آن محقق شده باشد بلکه از این رقم، تنها ۱۵ هزار میلیارد تومان تحقق یافته است بنابراین اگر عملا ۳۷ میلیارد تومان بودجه به جای ۵۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است باز هم میزان تحقق بودجه عمرانی سال ۹۲ بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی تصریح کرد: آنچه که در سال‌های گذشته در بودجه مشخص شده، اسمی بوده بنابراین همکاران ما در مجلس باید متوجه باشند که این ارقامی که در بودجه سال آینده نیز آمده اغلب اسمی بوده و واقعی نیست.

نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی افزود: لایحه بودجه ۹۳ از امروز به مدت دوهفته در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بحثو بررسی نمایندگان قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز