خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد:

وجود ۹۰هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی / تردید در تحقق درآمد مالیاتی ۶۶ هزار میلیارد تومانی بودجه ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۹۳

میزان فرار مالیاتی در کشور ما ۲۵ درصد است و با توجه به تلاش‌هایی که برای کارآمدی حوزه مالیاتی صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود که این میزان طی چند سال آینده با کاهش مواجه شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام این که ۹۰ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی وجود دارد از تحقق درآمد مالیاتی ۶۶ هزار میلیارد تومانی بودجه درسال آینده به نوعی ابراز تردید کرد و گفت: در صورتی که این موضوع قابل تحقق است که تبادل اطلاعات شفاف صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌ علی عسگری در هفتمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی ایران که در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: درآمد ۶۶ هزار میلیارد تومانی مصوب دولت در بودجه سال ۹۳ در صورتی قابل تحقق است که تبادل اطلاعات به صورت شفاف صورت گیرد و ابزارها نیز در فرایند اجرای بودجه مهیا باشد.

عسگری در خصوص میزان فرار مالیاتی در کشور گفت: میزان فرار مالیاتی در کشور ما ۲۵ درصد است و با توجه به تلاش‌هایی که برای کارآمدی حوزه مالیاتی صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود که این میزان طی چند سال آینده با کاهش مواجه شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد: فرار مالیاتی یک پدیده مرسوم در حوزه مالیاتی است که در همه کشورهای جهان وجود دارد به گونه‌ای که در کشورهای پیشرفته میزان فرار مالیاتی ۱۰ درصد و در کشورهای در حال گزار ۲۵ درصد و در کشورهای توسعه نیافته نیز ۳۰ درصد است و برای رهایی از آن تبادل اطلاعات و امکانات لازم زیرساختی لازم است.

وی تاکید کرد: برای این منظور تکنولوژی کردن ساختار نظام مالیاتی کشور ایجاد و افزایش ضمانت‌های اجرایی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در مسیر تکمیل نظام جامع مالیاتی و همچنین مدیریت مبادلات اقتصادی در حوزه داخلی و خارجی ضروری است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه از ۹۰ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر در حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان معوقه مالیاتی وجود دارد که از این میزان ۶۰ درصد آن متعلق به جریمه‌های معوقه‌ای و تنها ۴۰ درصد آن واقعی است.

عسگری در ادامه از ارایه لایحه جامع نظام مالیاتی کشور بعد از بررسی بودجه ۹۳ به صحن علنی مجلس خبرداد و اظهارداشت: پیش‌بینی شده که لایحه نظام جامع مالیاتی در حال حاضر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس با همکاری سازمان امور مالیاتی در حال بررسی است و بعد از بودجه ۹۳ برای قانونی شدن آن به صحن علنی ارسال شود.

این مقام عالی امور مالیاتی کشور در ادامه به حذف یک دهک از یارانه هدفمندی اشاره کرد و گفت: این موضوع ارتباطی به سازمان امور مالیاتی ندارد و چون در دستور کار دولت قرار دارد ما در آن دخالتی نداریم.

به گفته عسگری حذف یک دهک از هدفمندی یارانه‌ها نیازمند تبادل اطلاعات بین همه دستگاه ‌ا است و طبیعی است که نظام مالیاتی نیز یکی از همین نهادها باشد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از عدم تحقق میزان درآمد مالیاتی کشور نسبت به تولید ناخالص داخلی براساس برنامه پنجم توسعه خبرداد و گفت: براساس برنامه پنجم توسعه میزان درآمد مالیاتی کشور نسبت به تولید ناخالص داخلی باید به ۱۰ درصد برسد اما با توجه به اینکه ۲ سال دیگر از پایان برنامه مانده است و میزان درآمد مالیاتی در حال حاضر ۸/۶ درصد است عملا این امر محقق نمی‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور همچنین از تمدید معاملات مالیات برارزش افزوده تا پایان امسال خبرداد و گفت: با بحث‌های کارشناسی شده پیش‌نویس قانونی کردن مالیات برارزش افزوده تا آخر امسال تقدیم دولت و سپس به مجلس ارائه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز