خبرگزاری کار ایران

آل اسحاق:

واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی بدون حمایت دولت میسر نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۲۰

بانک مرکزی از طریق ایجاد فضای رقابتی با توجه به تعدد و آزادی عمل بانک‌ها و با نظارت درست و حرفه‌ای و کمک برای شکل‌گیری رقابت بهتر و نه دخالت در فعالیت آن‌ها می‌تواند ایفای نقش کند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، گفت: واگذاری بعضی از پروژه‌ها به بخش خصوصی برای اتمام آن‌ها، بدون جهت‌گیری اقتصادی به سمت دولت برای حمایت از این بخش امکان پذیر نیست.

یحیی آل اسحاق در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: دولت می‌خواهد بعضی از پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند و این بخش نیز باید سرمایه‌گذاری عظیمی در این زمینه انجام دهد که این امر شدنی نیست و باید جهت‌گیری اقتصادی به سمت دولت برود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، به جایگاه بانک مرکزی برای تسهیلات دهی و کمک به بخش خصوصی از سوی بانک‌ها اشاره کرد و افزود: بانک مرکزی از طریق ایجاد فضای رقابتی با توجه به تعدد و آزادی عمل بانک‌ها و با نظارت درست و حرفه‌ای و کمک برای شکل‌گیری رقابت بهتر و نه دخالت در فعالیت آن‌ها می‌تواند ایفای نقش کند.

به گفته وی، در این صورت سرمایه‌گذاری بانک‌ها به فعالیت تولیدی هدایت می‌شوند و بخش خصوصی بهترین مکان برای سرمایه گذاری بانک‌ها خواهد بود.

این مقام مسئول در حوزه بخش خصوصی ادامه داد: بودجه عمرانی دولت نیز به حداقل رسیده است و پروژه‌های عمرانی نیز از سال‌های قبل شروع شده است که بعضی از این پروژه‌ها ۴۰ الی ۵۰ در صد پیشرفت داشته است و اگر بخواهیم با این بودجه پروژه‌ها را ادامه دهیم؛ کار پیش نمی‌رود و باید پروژه‌ها را الویت‌بندی کنیم و هرکدام که نزدیک به بهره‌برداری است بودجه را صرف آن کنیم و مجلس نیز باید در این امر کمک کند.

وی استفاده از منابع پایدار و داخلی در اجرای پروژه‌ها را بسیار با اهمیت دانست و بیان داشت: اتمام این پروژه‌ها از طریق درآمد‌های نفتی انجام می‌گیرد و با توجه به اینکه نمی‌توان با اطمینان پیش بینی کرد که مسیر فروش و درآمد‌های نفتی چه مقدار است، لذا دولت با هوشیاری بخش خصوصی را در این زمینه مشارکت داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز