خبرگزاری کار ایران

طاری بخش اعلام کرد:

اعمال جریمه مودیان در صورت عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۷۱

مالیات بر ارزش افزوده، مالیات غیرمستقیم است و مالیات بر مصرف تلقی می شود و صرفا واسطه دریافت مالیات هستند از خریداران کالا هستند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور، از اعمال جریمه مودیان در صورت عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: مودیان در این نظام مالیاتی هیچ گونه وجهی را از منابع خود به عنوان مالیات نمی پردازند، بلکه مالیات هایی را که از طرف دولت از خریداران دریافت کرده اند، پرداخت می کنند.

علیرضا طاری بخش با بیان این مطلب به ایلنا اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده، مالیات غیرمستقیم است و مالیات بر مصرف تلقی می شود و صرفا واسطه دریافت مالیات هستند از خریداران کالا هستند.

وی گفت: مالیات بر ارزش افزوده نوعی مالیات چند مرحله ای است که در مراحل مختلف زنجیره واردات – تولید، توزیع و ارائه خدمات از هر فعال اقتصادی زنجیره به فعال اقتصادی بعدی انتقال می یابد تا در نهایت به مصرف کننده نهایی منتقل و از سوی وی پرداخت می شود، بنابر این پرداخت کنندگان واقعی این مالیات، مصرف کنندگان کالاها و خدمات هستند و بقیه عناصر موجود در زنجیره فقط عامل انتقال این مالیات به مصرف کننده نهایی خواهند بود و وجهی را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده از محل درآمدهای خود نمی پردازند.

طاری بخش اظهار داشت: این مالیات، از ارزش افزوده فعالان اقتصادی در مراحل مختلف فرایند واردات - تولید، توزیع و ارائه خدمات دریافت می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز