خبرگزاری کار ایران

تأییدفعالیت شرکت داری برخی از بانک‌ها به صورت غیر قانونی؛

سیف: تعیین تکلیف افزایش تسهیلات مسکن / مبادلات ارزی از ۲۰ ژانویه گشایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۳۲

افزایش تسهیلات مسکن در حال حاضر از سوی کارگروه تخصصی در دست بررسی است و به زودی این موضوع در شورای عالی پول و اعتبار تصمیم گیری نهایی می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی، ضمن تأییدفعالیت شرکت داری برخی از بانک‌ها به صورت غیر قانونی، از تعیین تکلیف افزایش تسهیلات مسکن و گشایش مبادلات ارزی از ۲۰ ژانویه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی الله سیف در حاشیه در حاشیه سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: افزایش تسهیلات مسکن در حال حاضر از سوی کارگروه تخصصی در دست بررسی است و به زودی این موضوع در شورای عالی پول و اعتبار تصمیم گیری نهایی می‌شود.

سیف همچنین از تأمین منابع مالی مسکن مهر خبر داد و عنوان داشت: مقرر شده است برای تکمیل پروژه‌ها از منابع سالم تأمین مالی استفاده شود.

رئیس نهاد پولی کشور، همچنین از برخورد بانک مرکزی با فعالیت شرکت داری بانک‌ها خبر داد و بیان داشت: برخی موارد از شرکت داری بانک‌ها وجود دارد که بانک مرکزی با آن‌ها برخورد کرده است.

سیف با اعلام اینکه بازار ارز در روز‌های آینده با ثبات بیشتری مواجه می‌شود، بیان داشت: طی ماه‌های اخیر بازار ارز روند باثبات مناسبی را داشته و این روند طبق پیش بینی‌ها و برآورد انجام شده تقریبا تداوم خواهد داشت به گونه‌ای که تداوم این روند در آینده منجر به سیر نزولی بیشتر نرخ ارز در بازار آزاد می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت بانک مرکزی بر بازار ارز بیشتر می‌شود عنوان داشت: برنامه بانک مرکزی نظارت بیشتر بر بازار ارز به منظور کنترل نوسانات است اگرچه طی ماه‌های اخیر نوسان دربازار ارز بسیار ناچیز بوده است.

این مقام بلند پایه پولی کشور همچنین در خصوص گشایش مبادلات ارزی از ۲۰ ژانویه بر اساس مذاکرات ژنو خبر داد و تصریح کرد: با گشایش ارزی، مبادلات اقتصادی نیز تسهیل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز