خبرگزاری کار ایران

محجوب ارائه پیشنهادحذف تبصره ۲۱:

هجوم جدید به زندگی فقرا را چگونه جبران می‌کنید؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۵۳

چطور بلد هستید که قیمت گاز برق و آب را چگونه افزایش بدهید؛ اما بلد نیستید یک خط بنویسید که حقوق کارمند و کارگر چگونه جبران می‌شود؟

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه پیشنهاد حدف کل تبصره ۲۱ لایحه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با بیان اینکه شما صد درصد قیمت‌ها را افزایش می‌دهید، تصریح کرد: اینجا یک هجوم جدید به زندگی فقرا، کشاورزان کارگران حقوق بگیران و کارمندان را می‌بینید اگر راست می‌گویید، ‌ بگویید سیاست جبرانیتان چیست؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در نشست علنی امروز - سه‌شنبه - مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۳ کل کشور و پیشنهاد حدف کل تبصره ۲۱ لایحه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را مطرح کرد.

نماینده مردم تهران در ادامه پیشنهاد خود افزود: حاملهای انرژی مبادلات اصلی جامعه ما هستند و کالاهای اساسی هستند که مبادله می‌شوند و براین اساس همه قیمت‌ها اصولا متاثر از قیمت حاملهای انرژی هستند.

وی همچنین خاطر‌نشان‌کرد: نفت در عین اینکه کالایی است که ممکن است ده درصد حجم مبادلات بین المللی را تحت تاثیر قرار دهد، اما افزایش مقداری از آن در داخل باعثتاثیر صد درصدی آن برافزایش قمیت‌ها خواهد شد.

محجوب با بیان اینکه شما صد درصد قیمت‌ها را افزایش می‌دهید، تصریح کرد: اینجا یک هجوم جدید به زندگی فقرا، کشاورزان کارگران حقوق بگیران و کارمندان را می‌بینید اگر راست می‌گویید، ‌ بگویید سیاست جبرانیتان چیست؟

نماینده مردم تهران در ادامه گفت: چطور بلد هستید که قیمت گاز برق و آب را چگونه افزایش بدهید؛ اما بلد نیستید یک خط بنویسید که حقوق کارمند و کارگر چگونه جبران می‌شود؟

وی با اشاره به اینکه تنها ۲۰۰۰ میلیارد تومان سیاست جبرانی برای افزایش قیمت حاملهای انرژی و بیکاری درنظر گرفته شده است بار دیگر تاکید کرد: این آثاری را که بر فقرا تحمیل می‌شود چگونه می‌خواهید جبران کنید.

محجوب خاطر‌نشان کرد: در سبد حداقل بگیران سهم سبد حمل ونقل ۸ درصد است که با افزایش قیمت حامل‌های انرژی به ۱۶‌درصد می‌رسد، این حداقل بگیر پول غذا و پوشاک را باید از پول کجا برداشت کند و به این افزایش قیمتی که شما وضع کرده‌اید، اضافه کند.

وی با تاکید بر اینکه طراحی این دست از مسائل ابتدا باید با تعبیهٔ سیاستهای جبرانی همراه باشد، تصریح کرد: ما به خودمان نگاه نکنیم که چه دریافتی نصیبمان می‌شود بهزیستی و کمیته امداد را ببینید که چه بلایی برسرشان خواهد آمد.

نماینده مردم تهران در پایان گفت: به حذف این مشکلات رأی دهید و چک سفید ندهید و اجازه دهید این مشکلات رفع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز