خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

هزینه صدور و تعویض گواهینامه رانندگی ۱۵ هزار تومان افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۶۳

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نیروی انتظامی اجازه دادند هزینه صدور و تعویض گواهینامه های رانندگی عادی به هوشمند را در سال آینده به ازای هر کارت ۱۵۰ هزار ریال افزایش دهد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نیروی انتظامی اجازه دادند هزینه صدور و تعویض گواهینامه رانندگی عادی به هوشمند را در سال آینده به ازای هر کارت ۱۵۰ هزار ریال افزایش دهد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان مجلس در نوبت بعد از ظهر جلسه علنی روز سه شنبه مجلس پس از اتمام رسیدگی به بندهای درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق از لایحه بودجه ۱۳۹۳ به بررسی پیشینهادهای الحاقی کمیسیون های تخصصی مجلس پرداختند.

بر این اساس هر کمیسیون اجازه داشت یک پیشنهاد مکتوب را در صحن علنی مجلس مطرح کند.

احمدرضا دستغیب نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، پیشنهاد این کمیسیون را در صحن مجلس مطرح کرد.

نمایندگان با تصویب این پیشنهاد به نیروی انتظامی اجازه دادند نسبت به صدور و تعویض گواهینامه های رانندگی عادی به هوشمند اقدام و به ازای هر کارت ۱۵۰ هزار ریال دریافت کند.

دولت و کمیسیون تلفیق مخالف این پیشنهاد بودند؛ دولت عقیده داشت که این کار فقط منجر به افزایش درآمد عمومی نیروی انتظامی می شود.

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق نیز به نمایندگان گفت: با تصویب این پیشنهاد، اجازه می دهید هزینه های حاکمیتی از جیب مردم پرداخته شود در حالی که امور حاکمیتی از وظایف دولت است.

با این حال نمایندگان با ۱۱۹ رای موافق ۵۸ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در صحن علنی با آن مخالفت کردند.

کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز دو پیشنهاد در صحن علنی مجلس مطرح کرد که محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس اعلام کرد هیچ یک از این دو پیشنهاد قابل طرح در مجلس نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز