خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک سپه اعلام کرد؛

برای وصول مطالبات معوق برنامه‌ریزی کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۲۳

در حال حاضر حدود هزار و ۲۰۰ شعبه از هزار و ۸۰۰ شعبه بانک سپه از نظر شاخص‌های سوددهی دچار آسیب هستند، به گونه‌ای که در تلاش هستیم ضمن حفظ کیفیت خدمات با انجام مذاکره با نیروهای مسلح در شعب پادگانی تجدید نظر کنیم.

این مدیر بانکی با تاکید بر این که طی سالهای اخیر برداشت از منابع بانک مرکزی باعثافزایش نقدینگی و رشد پایه پولی شده است تصریح کرد: یکی از آثار این امر افزایش نرخ تورم بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید کامل تقوی‌نژاد مدیر عامل بانک سپه در یک نشست خبری با عنوان اینکه کل مطالبات این بانک از دولت ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است، گفت: اواخر سال ۹۱ و اوایل سال ۹۲،۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد اوراق مشارکت توسط بانک سپه به فروش رسیده که صرف تامین مالی واحدهای تولیدی شده است.

تقوی‌نژاد در ادامه با پرریسک خواندن بخش کشاورزی تصریح کرد: در ۹ ماهه سال جاری در بخش کشاورزی این بانک شش هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۷۵ درصد رشد همراه بوده است.

مدیر عامل بانک سپه در خصوص پرداختی این بانک به پروژه‌های نفتی و پتروشیمی گفت: بخش عمده تولید سنگ آهن در کشور با سرمایه‌گذاری بانک سپه انجام می‌شود و در تامین مالی پروژه‌های نیروگاهی اقدامات موثری صورت گرفته است

وی همچنین در خصوص عملکرد این بانک در بخش صنعت گفت: در بخش صنعت و به منظور تامین نیازهای سرمایه در گردش طرح‌های تولیدی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شضده است.

مدیرعامل بانک سپه عملکرد این بانک در بخش بازرگانی را در ۹ ماهه سال جاری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: در سال ۹۰ و ۹۱،۷۰۰ میلیارد تومان نیز به بهبود و نوسازی بافت‌های فرسوده اختصاص داده شده است که این برنامه در سال جاری در حال انجام است.

مدیرعامل بانک سپه در ادامه به تحریم بانک اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات بانک سپه میزان سرمایه بانک است. که با توجه به زیانی که متوجه بانکها شده و همچنین عدم افزایش لازم سرمایه بانکهای دولتی هم اکنون میزان سرمایه پایه بانک به ۸۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیر عامل بانک سپه درباره نرخ سود تسهیلات و سپرده‌ها گفت: بانک‌های دولتی همچنان در تلاشند که در چارچوب نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار برای تسهیلات و سپرده‌ها عمل کنند اما با توجه به عملکرد بانک‌های خصوصی وموسسات اعتباری در پرداخت سود بیشتر به سپرده‌ها بانک‌های دولتی در تجهیز منابع با مشکل روبرو می‌شوند. البته در رابطه با بانک سپه از آنجاییکه مردم به این بانک اعتماد دارند نه تنها میزان سپرده‌های این بانک دچار آسیب نشده است بلکه منابع نسبت به پایان سال ۹۱ از ۱۴ درصد رشد نیز برخوردار شده است.

تقوی نژاد در ادامه به زیان شعب این بانک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود هزار و ۲۰۰ شعبه از هزار و ۸۰۰ شعبه بانک سپه از نظر شاخص‌های سوددهی دچار آسیب هستند، به گونه‌ای که به دنبال آن هستیم ضمن حفظ کیفیت خدمات با انجام مذاکره با نیروهای مسلح در شعب پادگانی تجدید نظر کنیم.

این مدیر بانکی با تاکید بر این که طی سالهای اخیر برداشت از منابع بانک مرکزی باعثافزایش نقدینگی و رشد پایه پولی شده است تصریح کرد: یکی از آثار این امر افزایش نرخ تورم بوده است.

وی در ادامه میزان مطالبات غیر جاری بانک را ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: در راستای وصول مطالبات کلیه ذی‌نفعان را شناسایی کرده و ۲۵۰ گروه که بیشترین میزان بدهی به بانک را داشته‌اند و وثایق آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ابتدا سعی می‌کنیم با مذاکره بدهکاران را نسبت به پرداخت بدهی تشویق کنیم و پس از آن در مورد افرادی که تسهیلات دریافت کرده اما از ابتدا قصد بازپرداخت تسهیلات را نداشته‌اند با شرکت وصول مطالبات، دستگاه قضا و کانون وکلا مذاکره کرده و بر آن هستیم تا در زمان مشخص نسبت به وصول مطالبات بانک اقدام کنیم و اکنون نیز میزان مطالبات بانک نسبت به دو ماه گذشته کاهش یافته که نشان از موثر بودن اقدامات بانک دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز