خبرگزاری کار ایران

خوش‌چهره در گفتگو با ایلنا؛

نسبت به آرام گرفتن اقتصاد ملتهب کشور خوش‌بین نیستم

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۵۰۲

رشد ۴۵ درصدی بنزین آزاد و ۷۵ درصدی بنزین سهمیه‌ای به تناسب افزایش تنها ۲۰ درصدی حقوق تندتر از حد تصور جامعه بود. با صحبت‌هایی که دولت مبنی بر افزایش قیمت‌های انرژی با شیب ملایم می کرد قیمت اعلام شده ۷۰۰ تومان برای بنزین سهمیه‌ای و ۱۰۰۰ تومان برای بنزین آزاد شیب مناسبی نیست.

یک کارشناس اقتصادی کشور گفت: با توجه به افزایش قیمت بنزین و اثرات روانی بر روی بازار ارز، سکه و اقتصاد کلان کشور نسبت به آرام گرفتن این وضعیت ملتهب خوش‌بین نیستم.

محمد خوش چهره کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: با صحبت‌هایی که دولت مبنی بر افزایش قیمت‌های انرژی با شیب ملایم می کرد قیمت اعلام شده ۷۰۰ تومان برای بنزین سهمیه‌ای و ۱۰۰۰ تومان برای بنزین آزاد شیب مناسبی نیست.

وی افزود: رشد ۴۵ درصدی بنزین آزاد و ۷۵ درصدی بنزین سهمیه‌ای به تناسب افزایش تنها ۲۰ درصدی حقوق تندتر از حد تصور جامعه بود.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سئوال که آیا دولت توانایی مقابله با کنترل قیمت‌ها را دارد، گفت: بعید می‌دانم که دولت بتواند قیمت‌ها را مهار کند و از افزایش قیمت کالاها، متاثر از قیمت بنزین که تقریبا تمام کالاهای کشور را شامل می‌شود جلوگیری کند.

وی در خصوص تمهیدات اقتصادی دولت گفت: با توجه به اثرات روانی ایجاد شده بر روی بازار ارز، سکه و اقتصاد کلان من خوش‌بین نیستم که دولت بتواند اقتصاد کشور را به آرامش برگرداند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز