خبرگزاری کار ایران

در همایش دولت، نظام تدبیر و توسعه صورت می‌گیرد؛

سخنرانی رنانی، ستاری فر و مردوخی در دانشگاه علامه

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۸۰۸

همایش روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری(۱۵ و ۱۶ اردیبهشت) در تالار اصلی اجتماعات دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهد شد.

یک استاد دانشگاه گفت: به اعتبار اینکه آمادگی برای برنامه ریزی کشور برای برنامه ششم در حوزه سیاسی اجتماعی و اقتصادی کشور است، هیات علمی و اجرایی سالانه مرزهای دانش اقتصاد و توسعه، به این جمع بندی رسیدند که ذیل عنوان کلی، محور اصلی بحثها در همایش امسال؛ دولت، نظام تدبیر و توسعه باشد.

فرشاد مومنی در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به یازدهمین سالگرد درگذشت استاد فقید دکتر حسین عظیمی، وی را از پرتلاش ترین و اثر گذارترین اقتصادشناس های ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در این مدت به اعتبار تلاش هایی که در ارتباط با علم اقتصاد و تربیت کارشناسان اقتصادی، پیشبرد برنامه ریزی توسعه و مشاوره های ارزشی راهبردی به بنگاه های اقتصاد کشور کردند از شرافت مند ترین و تواناترین اقتصاددانان کشور محسوب می شوند که تعدادی از علاقه مندان، دوستان، دانشجویان و همکاران ایشان به صورت منظم و پی در پی سالانه در زمان درگذشت ایشان تلاش کردند با طرح آثار این مرد بزرگ و بزرگاشت راه او، بر ظرفیت و غنای توسعه در ایران بیافزایند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه از سال گذشته بنا براین شد که به مناسبت سالگرد درگذشت استاد دکتر عظیمی سلسله همایش های منظمی در استاندارد های علمی با عنوان کلی مرزهای دانش اقتصاد و توسعه برگزار شود، خاطر نشان کرد: اولین همایش در سال گذشته و در سالگرد ایشان در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد و از انجا که قرار شده است هر سال به یک جنبه حیاتی تمرکز ویژه شود در سال گذشته محور اصلی بررسی بررسی اخلاق سرمایه اجتماعی و توسعه بود.

وی ادامه داد: ‌در سالجاری به اعتبار اینکه از یک طرف چند سال است که با یک غفلت غیرمتعارف در مورد برخوردهای برنامه ریزی شده مواجه بودیم و هم مدیریت اقتصادی در هشت سال گذشته از علم، قانون و برنامه فاصله گرفته بود و به اعتبار اینکه آمادگی برای برنامه ریزی کشور برای برنامه ششم در حوزه سیاسی اجتماعی و اقتصادی کشور است، هیات علمی و اجرایی سالانه مرزهای دانش اقتصاد و توسعه، به این جمع بندی رسیدند که ذیل عنوان کلی، محور اصلی بحثها در همایش امسال؛ دولت، نظام تدبیر و توسعه باشد.

مومنی با بیان اینکه این همایش روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری(۱۵ و ۱۶ اردیبهشت) در تالار اصلی اجتماعات دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهد شد، در مورد محورهای این همایش اظهار کرد: در این همایش دو روزه نشست ها با موضوع دولت، بازار و جامعه مدنی، کارکردهای دولت توسعه گرا، دولت و نظام مدیریتی توسعه و میرگزد چالش و چشم انداز توسعه ایران برگزار خواهد شد. در این همایش برجسته ترین متفکران و اقتصاددانان ایران و چند تن از اقتصاددانان نسل جوان، یافته های تحتقیقات علمی خود را تبیین خواهند کرد.

وی در مورد سخنرانان این همایش نیز گفت: خانم دکتر فیروزه خلعتبری، دکتر فیروز توفیق، دکتر محسن رنانی، دکتر بایزید مردوخی، دکتر علی صادقی تهرانی، دکتر محمد سعید نوری نائینی، دکتر محمد ستاری فر، دکتر علی رضاقلی، دکتر احمید میدری و چهرهایی از نسل جوان تر مثل دکتر علی نصیری، دکتر علیرضا علوی تبار، دکتر محمود مشهدی احمد،، دکتر هادی وحید، دکتر محمد قاسمی، دکتر علی دینی ترکمانی و خسرو نورمحمدی مطالعات کارشناسی و نتایج کارشناسی خود را در مورد محورهای چهارگانه همایش عرضه خواهند کرد.

دبیر علمی این همایش ورود برای علاقه مندان این نشست را آزاد اعلام کرد و گفت: ‌امیدواریم ضمن پاسداشت زحمات و اندیشه های دکتر حسین عظیمی، از طریق مطرح کردن جدی ترین مسائلی که نظام ملی در جهت پیشبرد اهداف توسعه با آن مواجه است، کمکی به ارتقا سیاست گذاری ها و بنیه برنامه ریزی دولت در جهت نیل به اهداف برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز