خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو باایلنا:

دولت پیش از افزایش نرخ دلار دریافتی مزدبگیران را تقویت کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۶۳۱

افزایش قیمت دلار باید به دست دولت باشد نه توسط کاسب‌کاران ضمن اینکه قبل از افزایش نرخ دلار ابتدا باید حقوق کارگران و کارمندان تقویت شود در غیر این‌صورت مشکلات قدرت خرید مردم ادامه‌دار خواهد بود.

عضو کمیسون اقتصادی در خصوص افزایش قیمت دلار گفت: این افزایش باید به دست دولت باشد نه توسط کاسب‌کاران ضمن اینکه قبل از افزایش ابتدا باید حقوق کارگران و کارمندان تقویت شود.

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود کمبود ارز و به تبع آن افزایش نرخ دلار منابع مالی آزاد شده از توافق ژنو وارد کشور نمی‌شوند اظهار داشت: افزایش قیمت ارزها به خصوص دلار به عوامل مختلفی بستگی دارد که کمبود ارز یکی از دلایل افزایش قیمت است که البته ارز به حدی که تا این اندازه رشد قیمت نداشته باشیم در کشور موجود است.

وی با انتقاد از شیب تند افزایش دلار افزود: در اجرای قانون هدفمندی به دلیل تمرکز دولت بر روی این موضوع و مسائل پیرامون آن، بازار ارز مغفول ماند و افرادی که در چنین مواقعی برای به هم ریختن بازار در کمین نشسته‌اند وارد عرصه شدند.

نکو با بیان این مطلب که ارزش پول ملی دراین چند روز کاهش فاحشی پیدا کرد تصریح کرد: این بی‌توجهی و اتفاقات بازار ارز را تحت تاثیر قرار داد و موجب افزایش غیرمنتظره‌ای شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: در صورتی که دولت به این حوزه ورود پیدا نکند و سیاست‌ شفافی ارائه ندهد بیشتر از این شاهد کاهش ارزش پول ملی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت دلار باید با پیش شرط‌هایی همراه باشد گفت: ابتدا اینکه این افزایش باید از سوی دولت انجام گیرد نه فرصت طلبان و دوم اینکه ضمن افزایش نرخ دلار باید حقوق کارمندان و کارگران را تقویت کنیم.

نکو تصریح کرد: در صورت رعایت چنین پیش‌شرطی کماکان دچار مشکل خواهیم بود و اگر در حوزه دلار به ثبات برسیم دیگر شاهد مشکلات در قدرت خرید مردم نخواهیکم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز