خبرگزاری کار ایران

هیات وزیران تصویب کرد:

اعطای مشوق های جدید به سرمایه گذاران درایران

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۲۴

هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت نفت اعطای مشوق های مالی به سرمایه گذاران فعال در صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی در مناطق کمتر توسعه یافته را به تصویب رسانید.

سازمان سرمایه گذاری وکمکهای اقتصادی و فنی ایران، هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت نفت در نشست دهم اردیبهشت ماه سالجاری، به استنادآیین نامه جزء(۳) بند(ق) تبصره(۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور را تصویب کرد که این مصوبه برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، بر اساس این مصوبه(به شماره ۱۴۴۸۵ / ت ۵۰۴۱۴ ه مورخ ۱۴/۲ / ۱۳۹۳) واحدهای پتروشیمی که نسبت به سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی(واحدهای صنعتی که از مواد و محصولات تولیدی واحدهای پتروشیمی(مصرف کننده خوراک گاز طبیعی) به عنوان ماده اولیه استفاده می کنند و یا واحدهای زنجیره پایین تر تا قبل از صنایع تولید کننده کالاهای نهایی) طی سال ۱۳۹۳ اقدام کنند، از تخفیف های ویژه در بهای گاز مصرفی برخوردار می شوند.

بر همین اساس، در صورتی که سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته با رعایت مکان یابی وزارت نفت، واقع شده باشد و اشتغال زایی موضوع این آیین نامه را نیز ایجاد نماید(ایجاد حداقل یک شغل مستقیم به ازای هر پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی یا پایین دستی آن و با حداقل سقف سرمایه گذاری کل پانصد میلیارد ریال)، از تخفیف سی درصدی در هر مترمکعب برخوردار می شوند.

همچنین در صورتی که سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته با رعایت مکان یابی وزارت صنعت صورت پذیرد، از تخفیف بیست درصدی در هر مترمکعب برخوردار می شوند و نیز در صورتی که سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته صورت پذیرد، از تخفیف ده درصدی در هرمترمکعب گاز برخوردار می شوند.

شایان ذکر است، بر اساس این مصوبه علاوه بر این وزارت نفت مکلف گردید تا پایان خرداد سال ۱۳۹۳، نقاط مستعد سرمایه گذاری را از طریق پایگاه اطلاع رسانی خود، اعلام نماید.


بر پایه گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، انتظار می رود با اعطای این دسته ازمشوق ها بویژه در زنجیره تولید کالا های پتروشیمی موجب تشویق حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز