خبرگزاری کار ایران

یک استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد؛

کنترل رشد نقدینگی و توقف افزایش بیکاری مهمترین اقدامات دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۷۶۳

اگر رویه اقتصادی دولت قبلی ادامه پیدا می کرد تبعات افزایش نرخ تورم به تمام کشور تسری می یافت اما با حضور دولت جدید از پیامدهای این روند منفی کاسته شد.

به گفته یک استاد دانشگاه دولت یازدهم در زمینه شناسایی نقاط تورم زا، کند کردن سرعت رشد بیکاری و کنترل نقدینگی موفق عمل کرده است.

آلبرت بغزیان، استاد دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی عملکرد اقتصادی دولت نهم اظهار داشت: دولت روحانی زمان کوتاهی برای ارائه عملکرد اقتصادی خود داشته زیرا ۱۰۰ روز ابتدایی آغاز به کار این دولت صرف شناخت چالش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شد.

وی با اشاره به عملکرد مثبت تیم اقتصادی دولت روحانی در راستای کند کردن اثرات منفی اقدامات اقتصادی دولت گذشته، تصریح کرد: اگر رویه اقتصادی دولت قبلی ادامه پیدا می کرد تبعات افزایش نرخ تورم به تمام کشور تسری می یافت اما با حضور دولت جدید از پیامدهای این روند منفی کاسته شد.

بغزیان به اقدامات دولت در زمینه کاهش تحریم ها اشاره کرد و افزود: دولت روحانی به لحاظ سیاسی در جهت کاهش تحریم و بهبود متغیرها مثبت عمل کرد اما در بحثتورم کماکان زمزمه های افزایش قیمت ها و گرفتن مجوز از سوی اصناف برای افزایش قیمت ها بگوش می رسد.

وی با اشاره به جهش قیمت خوردرو گفت: خودروسازان در زمینه افزایش بهره وری و بهبود تولید تا به امروز موفق عمل نکرده اند و باید در این خصوص دولت تصمیمات لازم را اتخاذ کند چرا که این شرکت های خودرو سازی تحت حمایت دولت بوده است.

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: ما همچنان شاهد افزایش قیمت ارزاق عمومی بوده ایم و در زمینه کاهش دادن این روند اقدام مثبتی از سوی وزارت صنعت انجام نشده است.

وی اقدامات انجام شده در زمینه توقف رشد بیکاری را سازنده خواند و افزود: در زمینه ایجاد اشتغال اقدام خاصی صورت نگرفته اما شاهد ثابت ماندن نرخ رشد بیکاری بوده ایم که این نیز با توجه به وضعیت موجود قابل قبول است.

بغزیان همچنین اقدام دولت در زمینه جمع آوری اطلاعات درآمدی برای هدفمند سازی یارانه ها را مثبت ارزیابی کرد.

وی در ادامه به عملکرد دولت در زمینه کنترل نقدینگی اشاره کرد و گفت: دولت با شناسایی هزینه هایی که منجر به رشد نقدینگی می شد مانع رشد و تزریق نقدینگی در جامعه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز