خبرگزاری کار ایران

رییس هیئت مدیره انجمن کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه در گفتگو با ایلنا؛

برخی افراد غیر حرفه‌ای و کاسبکار به صنعت بیمه ورود کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۲۰۵

در حال حاضر عرضه کننده بیمه بیش از نیاز جامعه است در صورتی که شرکت‌های بیمه و شبکه فروش باید به تناسب رشد اقتصادی و نیاز جامعه شکل گیرد و تعدیل و پالایش در صنعت بیمه، علاوه بر استاندارد سازی روز از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس هیت مدیره انجمن کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه گفت: فرهنگ‌سازی، تعامل و همفکری جدی بین سندیکای بیمه، از جمله پیش‌شرط‌های ورود کارگزاران خارجی به کشور است در غیر این صورت ورود آن‌ها دردی از صنعت بیمه دوا نمی‌کند و اثربخشی موثر و بلند مدتی نخواهد داشت.

علی رفعتی، رییس هیت مدیره انجمن کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب که در صنعت بیمه حرکت رو به جلو نداشته‌ایم، گفت: فرهنگ‌سازی، تعامل و هم‌فکری جدی بین سندیکای بیمه، شبکه فروش و بیمه مرکزی می‌تواند صنعت بیمه را متحول کند.

وی درپاسخ به این سئوال که آیا ورود کارگزارن خارجی می‌تواند تحولی در صنعت بیمه کشور به وجود آورد، گفت: تا زمانی که دو مولفه بالا تمام و کمال اجرا نشود ورود کارگزاران خارجی اثربخشی موثر و بلند مدتی را نخواهد داشت.

رفعتی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب صنعت بیمه شروع خوبی داشت، افزود: متاسفانه در ادامه راه به دلیل قرار نداشتن کار‌شناسان خبره و با تجربه در مرکز تصمیم گیری‌ها این صنعت رو به تنزل گذاشته است.

رییس هیئت مدیره انجمن کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه ادامه داد: در حال حاضر عرضه کننده بیمه بیش از نیاز جامعه است در صورتی که شرکت‌های بیمه و شبکه فروش باید به تناسب رشد اقتصادی و نیاز جامعه شکل گیرد و تعدیل و پالایش در صنعت بیمه، علاوه بر استاندارد سازی روز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با انتقاد از وضعیت موجود و ورود افراد غیر حرفه‌ای و کاسبکار افزود: باید به سمت و سوی زیرساخت‌ها گام برداریم، در حال حاضر هر کسی که پتانسیل مالی دارد وارد این صنف می‌شود به همین جهت صنعت بیمه از رسالت اصلی خود که ارائه خدمات است فاصله گرفته است و به سمت نگرش درآمدزایی حرکت می‌کند.

رفعتی با اشاره به اینکه در رقابت باید ارائه خدمات مطلوب‌تر مد نظر قرار گیرد، افزود: عدم رعایت این مولفه ضربه مهلکی به بیمه وارد کرده است و بیمه گزاران قیمت پایین را ملاک تامین خود قرار داده‌اند که این روند باید معکوس شود.

رییس هیت مدیره انجمن کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه تصریح کرد: دادن نمایندگی به بیمه گزاران در هیچ کجای دنیا متداول نیست همچنین در تمام ادوار تاریخ عرضه کنندگان، قیمت کالا و خدمات را تعیین می‌کردند که به دلیل ضعف جدی بیمه‌گری، در حال حاضر مصرف کنندگان تعیین کننده قیمت خدمات شده‌اند و این همانا تحقیر بیمه‌گری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز