خبرگزاری کار ایران

ثبات قیمت جهانی طلا

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۵۳۷

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی با ثبات نسبی در رقم ۱۳۲۵ دلار در هر اونس باقی ماند.

قیمت طلا که به دلیل افزایش ورود سرمایه به بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا افزایش یافته بود، امروز در نزدیکی بالاترین رقم سه ماه اخیر باقی ماند.
به گزارش ایلنا و به نقل از اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا اعلام کرد، حجم دارایی هایش در روز سه شنبه ۵.۶۹ تن افزایش یافته و به ۷۹۶.۳۹ تن رسیده است.
میزان افزایش و کاهش دارایی های این صندوق شاخصی است که نشان دهنده فضای حاکم بر بازار است و ورود و خروج سرمایه از آن مستقیما بر قیمت فلز زرد تاثیرگذار است.
یک تاجر فلزات گرانبها در این باره به رویترز گفت: «افزایش قابل توجه ورود سرمایه به این صندوق در طی دو روز گذشته در حال تقویت قیمت هاست.» وی افزود: «در حالی که تقاضای فیزیکی در آسیا به دلیل افزایش قیمت ها ضعیف شده است، این یک نشانه خوب محسوب می شود…از اینجا به بعد، با توجه به تداوم تنش ها در عراق و اوکراین، سیر صعودی قیمت ها محتمل تر است.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ثبات نسبی در رقم ۱۳۲۵ دلار باقی ماند. تقاضای فیزیکی در آسیا به دلیل افزایش قیمت ها سیری نزولی داشته است.
سرمایه گذاران در انتظار انتشار گزارش مهم بازار کار امریکا در روز پنجشنبه هستند تا ارزیابی دقیق تری از روند ترمیم اقتصاد آمریکا به دست بیاورند و پس از آن مسیر بعدی قیمت طلا را جهت دهی کنند. فلز زرد در ماه های اخیر از تنش های ژئوپلتیک، تاثیری افزایشی گرفته است.
روز سه شنبه پس از آنکه پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که آتش بس را تمدید نخواهد کرد، نیروهای اوکراینی به مواضع شورشیان طرفدار روسیه در مناطق شرقی حملات هوایی و توپخانه ای انجام دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز