خبرگزاری کار ایران

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور:

هرکجا سطح مالیات منطقی نباشد برخورد خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۲۰۶

به دلیل سیستماتیک نبودن نظام مالیاتی کشور سازمان مالیاتی تنها از طریق اطلاعاتی که در اختیار سازمان قرار می گیرد قادر به اخذ مالیات هست.

حسین وکیلی معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص انتقادی که بر نظارت‌های سازمان مالیاتی برای گرفتن مالیات وارد است، گفت: به دلیل سیستماتیک نبودن نظام مالیاتی کشور سازمان مالیاتی تنها از طریق اطلاعاتی که در اختیار سازمان قرار می گیرد قادر به اخذ مالیات هست.
وی با بیان اینکه فرارهای مالیاتی به دلیل سیستماتیک نبودن نظام مالیاتی صورت می گیرد افزود: در زمینه نظارتی خوشبختانه شرایط رو به بهبود است و ما در سازمان تنها منتظر اجرای طرح جامع مالیاتی نیستیم بلکه در حال تقویت دیگر ابعاد سیستم نظارتی هستیم.
وی گفت: سیستم‌های ما در حال حرکت به سمتی اخذ مالیات از تمام واحدها است و هرجا احساس کردیم مالیات سطح منطقی ندارد با آن برخورد خواهیم کرد.
معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی نیز اظهار داشت: ‌ با وجود اینکه سازمان مالیاتی با این موضوعی موافق نبود اما با توجه به اینکه از موارد ارجاعی است که در قانون مالیاتی گنجانده شد اکنون ما در سازمان در حال پیگیری این مهم هستیم اما باید اعلام کنیم که هنوز نهایی نشده است.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا سازمان مسئول پیگیری است یا دیگر دستگاه های نیز خاطر نشان کرد: ‌ما در سازمان پیگیر این مسئله نیستیم زیرا امکان شناسایی خانه خالی به دلیل شخص محور بودن دشوار است و به طور سیستماتیک نمی‌توان گفت کدام خانه خالی است.
وکیلی در پاسخ به این سئوال که به چه دلیل این قانون در دیگر کشورها قابلیت اجرایی شدن دارد اما در ایران خیر، نیز گفت: در دیگر کشور ها امکان شناسایی بسیار قوی است چرا که دستگاه ها در این خصوص هماهنگ عمل می کنند و در صورتی که در داخل کشور ما نیز همانند آنان عمل کنیم بطور حتم این مهم قابل انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز