خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر مصر:

نرخ فقر به ٢۶, ٣ درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۳۸۹

نخست وزیر مصر، در پی افزایش قیمت انواع حاملهای سوخت و حذف یارانه های سوخت، به توجیه دلایل این اقدام اشاره کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری الحیات، ابراهیم محلب دیروز(شنبه ١۴ تیرماه) تاکید کرد: اختصاص یارانه به حوزه انرژی منجر به افزایش کسری بودجه و افزایش بدهی در هر می شود و حذف یارانه های انرژی همسو با جلوگیری از چالشها صورت گرفته است.

وی در کنفرانس مطبوعاتی هیئت دولت، با اشاره به این که افزایش قیمت بنزین، گازوییل و مازوت در راستای تحقیق عدالت اجتماعی صورت گرفته است، افزود: بدهی ها انباشته شده، نرخ فقر به ٢۶, ٣ درصد، نرخ بیکاری بیش از ١٣. ۶ درصد و نرخ بیکاری سن های ٢٠ تا ٣٠ سال نیز به ٥۶. ٧ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: این اقدام برای بازسازی اقتصاد مصر که به دلیل ناآرامی ها در سه سال گذشته آسیب دیده است، لازم به نظز می رسد.

نخست وزیر مصر تصریح کرد: دولت اکنون در حال جنگ با فقر و جهل است و در آمد حاصل از این هدفمندی در حوزه های بهداشت و آموزش سرمایه گذاری خواهد شد.

مصر روز جمعه(١٣ تیر ماه) در گامی بزرگ برای بازنگری در سیستم یارانه ای دولت، قیمت انواع حاملهای انرژی را ٧٨ درصد افزایش داد.

دولت مصر حدود ١۴۴ میلیارد پوند مصر(٢٠ میلیارد دلار) یا معادل حدود ٢٠ درصد از بودجه کشور را در حمایت از بخش انرژی در سال مالی ٢٠١٣ - ٢٠١۴، که در ٣٠ ژوئن به پایان رسید، هزینه کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز