خبرگزاری کار ایران

توافق ایران و پاکستان برای تقویت همکاری‌های اقتصادی

کد خبر : ۱۸۵۷۵۰

یک مقام پاکستان گفت: همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف برای توسعه، اثرات مثبت و گسترده‌ای در بر خواهد داشت و به نزدیک کردن مردم ۲ کشور کمک خواهد کرد.

ایران و فرمانداری ایالت خیبرپختونخوا پاکستان در نشستی با حضور سرکنسول ایران در پیشاور و سروزیر این ایالت در مورد تقویت همکاری‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی به توافقاتی رسیدند.

به گزارش ایلنا، دولت ایران و فرمانداری ایالت خیبرپختونخوا در مورد همکاری‌ بهتر در بخش‌های مختلف اقتصادی نظیر انرژی‌های خورشیدی و برق آبی، نفت و گاز، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، کشاورزی، پرورش دام و گردشگری و تبادل نمایندگانی در این زمینه‌ها توافق کردند.

گفتنی است این توافق در جریان نشست حسن درویش وند سرکنسول ایران در پیشاور و پرویز ختاک سروزیر این ایالت حاصل شده است.
سروزیر ایالت خیبرپختونخوا گفت: دولت پاکستان به ادامه روابط دوستانه و همکاری با کشورهای همسایه متعهد است.
ختاک افزود: پاکستان و ایران روابط دوستانه‌ای دارند که در آینده تقویت خواهد شد.
وی ادامه داد: کارشناسان ایالتی و ایرانی به زودی امکان همکاری در بخش‌های مختلف را بررسی خواهند کرد و در صورتی که لازم باشد، وی به تهران به این منظور سفر خواهد کرد.
این مقام پاکستانی تصریح کرد: همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف برای توسعه، اثرات مثبت و گسترده‌ای در بر خواهد داشت و به نزدیک کردن مردم ۲ کشور کمک خواهد کرد.
پرویز ختاک خاطرنشان کرد: ما آماده همکاری مشترک با ایران در هر بخشی در راستای منافع دوجانبه هستیم. این امر از ملزومات منطقه است که با(همکاری) یکدیگر پیش برویم.
وی گفت: پس از اتمام مشورت‌ها و شناسایی بخش‌ها، نشست‌های اداری به منظور بحثو تبادل نظر و نهایی کردن روش‌ها و ابزار به منظور تقویت همکاری‌ها و روابط میان این استان و ایران، برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز