خبرگزاری کار ایران

قیمت جهانی طلا در دومین هفته متوالی کاهش یافت

کد خبر : ۱۸۹۸۳۸

قیمت هر اونس طلا پس از کاهش نزدیک به یک درصدی در روز پنجشنبه، دیروز با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۳۰۱ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت طلا در روز پنجشنبه به پایین ترین رقم از ۱۹ ژوئن تاکنون یعنی ۱۲۸۷ دلار و ۴۶ سنت رسیده بود.

در حالی که افزایش تنش ها در روابط روسیه و غرب بر سر اوکراین جذابیت بازار طلا را افزایش داده است، قیمت طلا در روز جمعه افزایش یافت و کاهش قیمت جلسه قبل خود را جبران کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، با توجه به انتشار آمارهای امیدوار کننده اخیر از اقتصاد آمریکا و کاهش جذابیت بازار طلا، قیمت فلز زرد در هفته گذشته کاهشی نزدیک به یک درصدی را به ثبت رساند که دومین هفته متوالی همراه با کاهش بود.
رابت هوارث، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «با توجه به انتشار اخباری در مورد روسیه و اوکراین و نامشخص بودن وضعیت در عراق، تجار در حال خرید طلا هستند، زیرا آنها نمی خواهند با نزدیک شدن به آخر هفته در معرض ریسک های ژئوپلتیک قرار بگیرند.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش نزدیک به یک درصدی در روز پنجشنبه، دیروز با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۳۰۱ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت طلا در روز پنجشنبه به پایین ترین رقم از ۱۹ ژوئن تاکنون یعنی ۱۲۸۷ دلار و ۴۶ سنت رسیده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز