خبرگزاری کار ایران

روابط تجاری ایران و آذربایجان تسهیل می‌شود

کد خبر : ۱۹۳۰۴۱

واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست سیاست های خارجی دولت تدبیر و امید را توسعه روابط با همسایگان بالاخص کشور جمهوری آذربایجان اعلام و از برگزاری موفقیت آمیز کمیسیون مشترک ایران و جهموری آذربایجان خبر داد.

اختتامیه اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور وزرای مسئول کمیسیون دو کشور، اعضای کمیسیون و سخنرانی واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در نهمین اجلاس کمیسیون همکاریهای مشترک اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان که در شهر باکو برگزار شد دو کشور به توافقات گسترده در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دست یافتند.

محمود واعظی رییس ایرانی کمیسیون در سخنرانی اختتامیه گفت: سیاست دولت ایران در خصوص روابط با همسایگان اعلام اولویت تعمیق روابط با کشورهای دوست به ویژه جمهوری آذربایجان است.

وی با ابراز خرسندی از نگاه مثبت مسولان جمهوری آذربایجان به خصوص الهام علی اف ریس جمهور آذربایجان در توسعه و تعمیق روابط فیمابین افزود: این کمیسیون جزء موفق ترین کمیسیون های برگزار شده بین دو کشور است.

وی با تقدیر از فعالانی که طی چند ماه اخیر در تنظیم اسناد نهمین کمیسیون مشترک اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان نقش داشتند، آن را ضروری بر شمرد و ادامه داد: اجرای کامل توافقات بین دو کشور منجر به گسترش روابط دو جانبه خواهد شد.

وی در اختتامیه این کمیسیون، اجرای این توافقنامه را به نفع دولت و ملت دو کشور عنوان و اظهار امیدواری کرد: روابط تجاری دو کشور بعد از این کمیسیون تسهیل شده و تجار و بازرگانان دو کشور مبادلات اقتصادی بیشتری خواهند داشت.

دیروز همچنین نشست تجار و بازرگانان ایران و جهموری آذربایجان در حاشیه نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی و فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد.

در این نشست ابتدا شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز کمیسیون مشترک به سیاست های کشورش در توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران پرداخته و به نشست صمیمی واعظی با رییس جمهور آذربایجان اشاره کرد و بر تعمیق روابط دو کشور در همه زمینه ها را خواستار شد.

وی در ادامه مباحثخود به برنامه های دولت آذربایجان بر تسهیل فرایندهای موجود برای تجارت بین بخش خصوصی دو کشور پرداخته و خواستار گسترش روابط تجار و بازرگانان هر دو کشور شد و از بخش خصوصی ایران برای سرمایه‌گذاری در آذربایجان دعوت کرد.

واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست سیاست های خارجی دولت تدبیر و امید را توسعه روابط با همسایگان بالاخص کشور جمهوری آذربایجان اعلام و از برگزاری موفقیت آمیز کمیسیون مشترک ایران و جهموری آذربایجان خبر داد.

وی اظهار کرد به دنبال ملاقات با ریس جمهور آذربایجان در داووس و تهران، این کمیسیون نقطه عطف جدیدی در توسعه روابط بین دو کشور است.

واعظی با اشاره به روابط گرم و دوستانه دو کشور از تجار و بازرگانان دو کشور خواست از فرصت جدید به وجود آمده استفاده نموده و روابط تجاری خود با یکدیگر را گسترش دهند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مشترک اقتصادی و فرهنگی ایران و جهموری آذربایجان در ادامه با بیان این مطلب که دو طرف با تصویب قوانین و مقررات جدید زمینه تسهیل روابط تجاری و بازرگانی را فراهم خواهند نمود، استفاده از امکانات و ظرفیت فراهم شده برای رونق تجارت بین دو کشور را از وظایف بخش خصوصی دانست.

واعظی همچنین با اشاره به لغو یکطرفه روادید برای اتباع آذری از دولت آذربایجان خواست جهت رونق بخشیدن به تجارت کشورها و تسهیل رفت و آمد بازرگانان ایران به باکو، نسبت به تسهیل در صدور ویزا برای تجار ایرانی اقدام کنند.

نماینده کشورمان در این جلسه تاسیس اتاق بازرگانی مشترک بین دو کشور را از اقدامات لازم دانست و آمادگی ایران برای این موضوع را اعلام کرد.

این نشست با حضور بیش از دویست نفر از تجار و بازرگانان شرکتها، موسسات و بنگاههای اقتصادی ایرانی و آذری در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی و فرهنگی ایران و جهموری آذربایجان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز