خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک خاورمیانه:

اکنون افراد زبده در بانک مرکزی داریم ولی درآمد نفت نداریم

کد خبر : ۱۹۳۰۷۰

مدیرعامل بانک خاورمیانه با اشاره به افزایش نقدینگی کشور در ۸ سال گذشته به میزان ۱۰ برابر تصریح کرد: در دولت گذشته بدلیل دو عامل «نقدینگی در باراز داخلی» و «درآمدهای عظیم نفتی» مشکلات را در لایه های زیرین پنهان نمودیم، اکنون با وجود افراد متحول و زبده در بانک مرکزی متاسفانه به صورت گذشته درآمد نفتی نداریم.

تاکید دو مدیرعامل بانکی؛ بانک های دولتی ابزاری برای دولت هستند و این نقش واسطه گری مالی را تحت تاثیر قرار می دهدبه گونه ای که نقش اصلی بانک ها را زیر سوال می برد.

به گزارش ایلنا، طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی در جلسه دیدار مدیران عامل برخی بانک های دولتی و خصوصی با دکتر مسعود احمد رییس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول ضمن تاکید بر این نکته که بانکهای ایرانی دوره کاملا دولتی را پشت سرگذاشته اند افزود: اکنون ۶۰درصد بانکها دولتی و ۴۰درصد خصوصی هستند. بانک های دولتی ابزاری برای دولت هستند و این نقش واسطه گری مالی را تحت تاثیر قرار می دهدبه گونه ای که نقش اصلی بانک ها را زیر سوال می برد.
وی با تاکید بر اینکه دولتی بودن بانکها افزایش سرمایه آنها را تحت تاثیر قرار می دهد خاطرنشان کرد: سرمایه این بانکها به علت دولتی بودن محدود است. اقتصاد ایران که متکی بر منابع نفت و گاز حاصل می شود زیرساخت های عظیمی در نقدینگی ایجاد می کند.
طالبی در سخنان خود به موضوعات هدفمندی یارانه ها و افزایش نقدینگی از این طریق در جامعه، افزایش قیمت ها ی ناشی از اجرای طرح هدفمندی و هجوم مراکز تولیدی و بنگاه های اقتصادی به بانکها برای دریافت نقدینگی پرداخت و به لزوم توجه به بانکداری اسلامی در اقتصاد ایران تاکید کرد.

مدیرعامل بانک خاورمیانه: اکنون افراد زبده در بانک مرکزی داریم ولی درآمد نفت نداریم

عقیلی مدیرعامل بانک خاورمیانه نیز در این جلسه با اشاره به افزایش نقدینگی کشور در ۸ سال گذشته به میزان ۱۰ برابر تصریح کرد: در دولت گذشته بدلیل دو عامل «نقدینگی در باراز داخلی» و «درآمدهای عظیم نفتی» مشکلات را در لایه های زیرین پنهان نمودیم، اکنون با وجود افراد متحول و زبده در بانک مرکزی متاسفانه به صورت گذشته درآمد نفتی نداریم، بر همین مبنا پیش بینی ها حاکی از بروز مشکلات در اقتصاد و بانکها حکایت دارد، ما باید از اقتصاد دولتی به اقتصاد بازار آزاد حرکت نماییم.
وی در سخنان خود به طرح موضوعاتی همچون کنار گذاشتن ایران از بازارهای دنیا، ضربه اقتصاد از مالکیت نهادهای غیرمالی توسط بانکها به جای بانکداری و موضوع مهم عدم قانون ورشکستگی بانکها و معضل در تغییر ساختار آنها پرداخت.

مدیرعامل بانک سامان: به «سیف» مدیونیم

طاهری بهبهانی مدیرعامل بانک سامان از دیگر میهمانان جلسه خاطر نشان کرد: در مورد وضعیت ایران واقعیت هایی وجود دارد مخصوصا در ۹ سال گذشته آسیب های جدی حتی از سیاست های معمول اجرایی بر کشور تحمیل شد، از نمونه های این سیاستهای نادرست بخشنامه های بانک مرکزی که به صورت معما برای بانکها نیز جلوه نموده بود می توان نام برد.
وی در ادامه افزود: خوشحالیم که وضعیت ایجاد شده بر اساس تلاش های دولت جدید، خردمندانه است، تیم اقتصادی دولت موجب افزایش امید در جامعه شده اند. ما به بانک مرکزی و رییس کل محترم آن که تجربیات ارزنده ای در شبکه بانکی کشور دارند احساس دین می کنیم.
طاهری در سخنان خود بر لزوم اقتصاد غیردولتی، مقررات زدایی و لزوم تسهیل در وضعیت اقتصادی کشور ومردم تاکید کرد.

رئیس هیئت مدیره بانک اقتصاد نوین: بانک ها امروزه مشکلاتی برای جامعه ایجاد می کنند

فتحعلی رئیس هیئت مدیره بانک اقتصاد نوین با اشاره به اینکه اقتصاد ایران اقتصاد متکی به بانک و دولت است افزود: متاسفانه بانکهای امروزی دچار برخی قواعد و مقرراتی هستند که غیر ضروریند براین مبنا مشکلات و سختی هایی را برای جامعه ایجاد می کنند. در چنین شرایطی بانک ها با چالش های همچون مطالبات معوق، مشکل سرمایه گذاری و… روبرو هستند.

عضو هیئت مدیره پاسارگاد: بانک‌ها قرار نیست تا ۳۰ سال به اقتصاد بچسبند

بهشتی روی عضو هیئت مدیره پاسارگاد ضمن انتقاد از سرمایه گذاری بانکهایی که سرمایه کافی در این زمینه ندارند تاکید کرد: بانک ها قرار است سرمایه گذاری مستقیم نمایند لیکن قرار نیست برای ۳۰ سال به اقتصاد بچسبند.
وی با اشاره به بحران های بانکی سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ میلادی، ریشه این بحران ها را منبع اقتصادی برشمرد و گفت: لیکن وضعیت نامناسب بانک ها در ایران ناشی از تحریم ها و فشارهای خارجی بوده است که البته بانک مرکزی توانست در این زمینه موفق عمل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز