خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان خطاب به حاضرین همایش تبیین سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود؛

با هم تدبیر کنیم با هم امید را بیافرینیم

کد خبر : ۱۹۴۵۸۳

هیات‌های متعددی از ایران و چین مذاکراتی داشتند و به نتایج خوبی هم دست یافتند و انشاالله این مذاکرات در همکاری و سرمایه‌گذاری‌های دو جانبه، فناوری و مبادلات اثر خواهد داشت.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در این با هم بودن عزم این است که با هم تدبیر کنیم با هم امید را بیافرینیم و با هم از اعتدال پاسداری کنیم، اینجا نمایندگان فعالان اقتصادی در کنار اندیشه ورزان اقتصادی کمک کنند تا با هم این فصل نو را آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نهاوندیان در حاشیه همایش تبیین سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود در جمع خبرنگاران درباره روابط ایران و روسیه و قراردادهای نفتی و گازی این دو کشور گفت: با توجه به عزم ایران و روسیه برای افزایش مناسبات و اثری که حسن روابط سیاسی در روابط اقتصادی دارد برای تفاهم در حوزه‌های مختلف که یکی از آنها هم می‌تواند نفت و گاز باشد، تلاش می‌شود.

وی افزود: هیات‌های متعددی از دو کشور مذاکراتی داشتند و به نتایج خوبی هم دست یافتند و انشاالله این مذاکرات در همکاری و سرمایه‌گذاری‌های دو جانبه، فناوری و مبادلات اثر خواهد داشت.

نهاوندیان درباره وضعیت فاینانس چین در پروژه‌های ایرانی گفت: خوشبختانه در گسترش روابطی که در دستور کار دو دولت است و سفر رئیس جمهور یکی از محورها همین بود، آنچه در گذشته بین دو کشور صحبت شده بود مربوط به گذشته بود اما الان در شرایط جدیدی قرار داریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور عنوان کرد: طرفین ایرانی و چینی بر اینکه میزان فاینانس باید افزایش یابد، درحال رایزنی هستند؛ با نگاه به شرایط جدید و اینکه دیگر کشورها بیش از گذشته علاقه مند به حضور هستند در پروژه‌های ایران ورود کنند و یکی از راه‌های آن تامین فاینانس است این مقوله را دنبال می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: ایرانیان از دیرباز آغاز کاشت و پایان برداشت کشاورزی را جشن می گرفتند و جلسه امروز بی شباهت به آن نیست. جشن شکر برای به نتیجه رسیدن یک مرحله مهم در برگرداندن ثبات آرامش به اقتصاد کشور است. دولت تدبیر و امید برآمده از ملت تدبیر و امید است. باید با مردم تدبیر کرد. امید را باید با مردم زنده نگه داشت، باید با مردم برخاست و حرکت کرد و با مردم به قله پیروزی رسید.

نهاوندیان درباره بسته سیاستی دولت برای خروج از رکود گفت: در طراحی سیاست های خروج اقتصاد از رکود و آغاز فصل رونق تلاش بر این بوده است که از نظرات عالمان و عاملان اقتصاد استفاده شود، امروز جمع شده ایم که این سیاست ها را تبیین و کار آغاز شود اما بهره گیری از نقطه نظرات نخبگان، تازه آغاز شده است. این مجموعه باید مرتبا تکمیل شود و به جلو برود.

وی خاطرنشان کرد: در این با هم بودن عزم این است که با هم تدبیر کنیم با هم امید را بیافرینیم و با هم از اعتدال پاسداری کنیم، اینجا نمایندگان فعالان اقتصادی در کنار اندیشه ورزان اقتصادی کمک کنند تا با هم این فصل نو را آغاز کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز