خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

فساد ۸۰ کانتینر مواد اولیه به دلیل تعلل بانک پاسارگاد / نامشخص بودن زمان تحقیق تفحص

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۹۳۵

اگر در تحقیق و تفحص مشخص شود که بانک تقصیری نداشته است نمایندگان قبول خواهند کرد اما در صورتیکه عکس آن اثبات شود گردنمان از بشکه نفت هم کلفت‌تر خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص مدارک موجود علیه بانک پاسارگاد و تحقیق تفحص از بانک مذکور، گفت: به گواه بسیاری از تولیدکنندگان بانک مذکور با وجود گشایش «ال‌سی» جهت واردات مواد اولیه از ارائه مدارک مورد نیاز برای ترخیص از گمرک تعلل کرده است که موجوب فاسد شدن ۸۰ کانتینر مواد اولیه شد.

نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص مدارک موجود علیه بانک بانک پاسارگاد، گفت: به گواه بسیاری از تولیدکنندگان بانک مذکور با وجود گشایش «ال‌سی» جهت واردات مواد اولیه از ارائه مدارک مورد نیاز برای ترخیص از گمرک تعلل کرده است.

وی افزود: این تعلل تا حدی بود که موجوب فاسد شدن ۸۰ کانتینر مواد اولیه شد که مدارک آن وجود دارد و در صورت لزوم ان‌ها را ارائه خواهم کرد.

قاضی‌پور با بیان این نکته که بانک‌ها تنها به فکر سود سهامداران خود هستند، تصریح کرد: اگر در تحقیق و تفحص مشخص شود که بانک تقصیری نداشته است نمایندگان قبول خواهند کرد اما در صورتیکه عکس آن اثبات شود گردنمان از بشکه نفت هم کلفت‌تر خواهد بود.

وی با تاکید بر این‌که تحقیق و تفحص از بانک پاسارگاد به هیچ عنوان سیاسی و تخریبی نیست، گفت: بلکه تشویقی و ارزیابی این نکته است که بانک پاسارگاد در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید ملی تا چه میزان موفق عمل کرده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: قرار بر این است که نقاط ضعف و قوت بانک مشخص شود و در جهت از بین بردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اصلاحاتی صورت گیرد همچنین، مواردی که به بانک مربوط است از سوی مدیران و موارد مربوط به سیاست‌گذاری از سوی بانک مرکزی و شورای پوا و اعتبار تصحیح شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص زمان انجام تحقیق و تفحص، گفت: این طرح در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی است و بس از تصویب در کمیسیون باید به صحن برود که پروسه زمان‌بری است به همین دلیل نمی‌توان زمانی برای آن اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز