خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

پرداخت ۹۰ هزار وام ازدواج در نیمه اول شهریور / تا پایان شهریور وام‌گیرندگان به ۵۰۰ هزار نفر می‌رسند

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۳۳۰

انتظارمان این است که در ۶ ماه ابتدایی سال جاری بالغ بر ۵۰۰ هزار وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت شود / ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، کشاورزی، مسکن، رفاه کارگران، پست بانک، پارسیان، قرض‌الحسنه مهر ایران، صندوق مهر امام‌رضا پرداخت داشته‌اند همچنین، در چند روز اخیر بانک سامان به سامانه وام ازدواج متصل شده است.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به اینکه بعد از ماه مبارک رمضان روزانه ۶ هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت می شود، گفت: در ۱۵ روز شهریور ۹۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده است. همچنین، هنوز طرح برداشت ۵۰۰ میلیون دلاری منابع از محل صندوق توسعه ملی به وام ازدواج به بانک مرکزی منعکس نشده است.

اصغر میر محمد صادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای پرداخت وام ازدواج، گفت: این طرح در مجلس است هنوز سازو کار آن به ما ابلاغ نشده است.

وی افزود: پس از ابلاغ باید بانک مرکزی روی سازوکارش نظر دهد اما تا کنون اطلاعاتی به ما منعکس نشده است.

میرمحمد صادقی میزان وام ازدواج پرداخت شده در سال جاری را ۴۲۰ هزار فقره اعلام کرد و افزود: پیش از عید فطر میزان پرداخت ماهانه ۶۰ تا ۶۵ هزار فقره بوده است و پس از ماه مبارک رمضان با تلاش‌های بانک‌ مرکزی و همکاری بانک‌های عامل روزانه بیش از ۶ هزار تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت می‌شود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی میزان تسهیلات پرداخت شده وام ازدواج در ۱۵ روز شهریور ماه، ۹۰ هزار فقره اعلام کرد و ادامه داد: انتظارمان این است که در ۶ ماه ابتدایی سال جاری بالغ بر ۵۰۰ هزار وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت شود.

وی میزان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را از سال ۸۷ تا دیروز حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره اعلام کرد.

مدیر اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به نام‌ بانک‌هایی که در پرداخت وام ازدواج نهایت همکاری را کرده‌اند، افزود: ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، کشاورزی، مسکن، رفاه کارگران، پست بانک، پارسیان، قرض‌الحسنه مهر ایران، صندوق مهر امام‌رضا پرداخت داشته‌اند همچنین، در چند روز اخیر بانک سامان به سامانه وام ازدواج متصل شده است.

وی ادامه داد: در یکی دو هفته آینده چند بانک خصوصی دیگر نیز به سامانه وام ازدواج اضافه خواهند شد که سرعت رشد پرداخت وام ازدواج شتاب بیشتری خواهد گرفت.

میرمحمد صادقی در خصوصی همکاری بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات ازدواج، گفت: جلساتی با بانک خصوصی ترتیب داده‌ایم و اعتقاد داریم هر بانک خصوصی که سپرده قرض‌الحسنه از مردم دریافت می‌کند مکلف به پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج است و در نظر داریم تا پایان شهریور ماه تمامی بانک‌های خصوصی ملزم به پرداخت این تسهیلات شوند.

وی در پاسخ به این سئوال که چه تعدادی در صف گرفتن وام ازدواج قرار دارند، گفت: بر اساس آخرین سامانه یک میلیون و ۵۰ هزار نفر درصف هستند این در حالی است که قبل از عید فطر این میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود، البته از این میزان بر اساس آمار و مدارک گرفته شده از بانک‌ها حدود ۴۰۰ هزار نفر مدارکشان کامل نبوده است و ما استدلالمان این است که قطعا این صف زیر یک میلیون نفر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز