خبرگزاری کار ایران

رییس هیات مدیره کانون بانوان بازرگان ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

استفاده از توان زنان در فعالیت‌های اقتصادی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۵۹۶

در حقیقت زن خانه دار شاغل محسوب می‌شود چرا که با فعالیت‌های درست خود موجب شده است که از هزینه‌های اضافی در سبد خانوار کاسته شود.

مشاور رییس اتاق ایران در امور زنان کار آفرین، گفت: در فعالیت‌های اقتصادی تفکیک جنسیتی نقشی ندارد استفاده از نیروی زنان در بخش اقتصادی ضروری است.

سیده فاطمه مقیمی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با فعالیت‌های اقتصادی زنان اظهار کرد: الگوهای مشخص برای بحث‌های توسعه اقتصادی در دنیا وجود دارد که یکی از موارد آن توسعه فعالیت‌های کار آفرینی است.

مقیمی با اشاره به حضور زنان در دانشگاه‌ها که ۶۰ درصد از ظرفیت دانشگاه‌ها کشور رابه خود اختصاص داده‌اند، گفت: حضور زنان در دانشگاه‌ها بیش از مردان است، زنان پس از اتمام دانشگاه وارد بازار کار می‌شوند پس زنان نیروی کار عظیمی هستند که نقشی پررنگ در فعالیت‌های اقتصادی خانواده و جامعه دارند.

وی افزود: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، توسعه می‌بایست در بخش خصوصی تحقق یابد بنابر این، این نیروی کار باید در بخش خصوصی بکار گرفته شود.

مقیمی با اشاره به اینکه در آمار‌های جهانی فعالیت زنان خانه دار شغل محسوب نمی‌شود، گفت: در حقیقت زن خانه دار شاغل محسوب می‌شود چرا که با فعالیت‌های درست خود موجب شده است که از هزینه‌های اضافی در سبد خانوار کاسته شوذد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز