خبرگزاری کار ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

ایجاد اطمینان در سرمایه‌گذاران مهمترین هدف صنعت بیمه است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۴۴۶

صنعت بیمه کشور مانند بسیاری از بخش‌های اقتصادی توسعه کافی پیدا نکرده است و بیمه مرکزی با برنامه ریزی‌های انجام شده در این مسیر حرکت کرده و در این زمینه از راهنمایی‌ها و رهنمودهای اعضای مجمع و اعضای شورای عالی بیمه نیز استفاده می‌کند.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: اگر صنعت بیمه کشور بتواند اعتماد را در بین سرمایه گذاران اقتصادی ایجاد کند، به مهم ترین هدف خود دست یافته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی با بیان این که مأموریت اصلی صنعت بیمه کشور تأمین اطمینان و آرامش و کاهش عدم قطعیت هاست تا با استفاده از آن بتوان ریسک فعالیت های اقتصادی را به حداقل رساند گفت: نقش بیمه مرکزی سیاستگذاری، هدایت و نظارت است و در این راستا باید عدم اطمینان های صنعت بیمه را به حداقل ممکن برساند تا بتواند صنعت بیمه را بیمه کند.

طیب نیا با اشاره به افزایش توان تولید و ثروت آفرینی به عنوان اولویت راهبردی اساسی اقتصاد کشور گفت: اگر صنعت بیمه کشور بتواند اعتماد و اطمینان را در بین سرمایه گذاران اقتصادی کشور ایجاد کند، به مهم ترین هدف خود دست پیدا کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر این نکته که صنعت بیمه کشور نیز مانند بسیاری از بخش های اقتصادی توسعه کافی پیدا نکرده است گفت: بیمه مرکزی با برنامه ریزی های انجام شده در این مسیر حرکت کرده و در این زمینه از راهنمایی ها و رهنمودهای اعضای مجمع و اعضای شورای عالی بیمه نیز استفاده می کند.

وی با اعلام این نکته که هدف اصلی صنعت بیمه سرمایه گذاری نیست، تصریح کرد: در صورت وجود ذخایر قابل ملاحظه در شرکت های بیمه، می توان در تأمین مالی نقش موثری ایفا کرد.

طیب نیا از نظارت به عنوان یکی از وظایف مهم بیمه مرکزی یاد و اضافه کرد: اگر نظارت موثری بر فعالیت های بیمه گری صورت نپذیرد شرکت های بیمه نمی توانند خسارت های بیمه گذاران را به موقع پرداخت کنند.

رئیس مجمع عمومی بیمه مرکزی از نظارت بر احراز صلاحیت متقاضیان تأسیس شرکت های بیمه به عنوان یکی از اهرم های اصلی نظارت نام برد و اضافه کرد: با وجود این که بیمه مرکزی در این زمینه تلاش های خوبی داشته است اما صنعت بیمه راه طولانی برای تحقق این اهداف در پیش دارد.

طیب نیا با اشاره به عوارض ۳۲ درصدی بر حق بیمه های دریافتی به عنوان یکی از دغدغه های صنعت بیمه، تصریح کرد: بیمه مرکزی در دوره اخیر تلاش کرده است نقش خود را به عنوان رقیب شرکت های بیمه رقیق کرده و نقش سیاستگذاری، هدایت و نظارت را پررنگ تر کند و در این مسیر حرکت های مثبتی انجام داده و در آینده انشاءا… بهتر خواهد شد و در این زمینه نیازمند همکاری سایر دستگاه ها و نهادهای دیگر است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان با تشکر از گزارش عملکرد صنعت بیمه که با کمترین ایراد و بند از طرف ناظران مالی مواجه شد گفت: امیدوارم که نقش بیمه مرکزی به گونه ای باشد که به جایگاه واقعی خودش هدایت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز