خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد؛

وابستگی به نفت باید کاهش یابد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۱۰۷

هزینه های بخش خصوصی در راستای اقدامات انجام شده در گمرک ۲۸ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه هدف سیاست های اقتصاد مقاومتی این است که رشد اقتصادی را افزایش دهد، گفت: وزارت اقتصاد به تبعیت از این سیاست، برنامه های راهبردی خود را تنظیم کرده، ضمن آنکه باید وابستگی بودجه به منابع نفتی کاهش یابد.

به گزارش ایلنا، علی طیب نیا با ابراز خرسندی از کوتاه شدن فرآیند ترخیص کالا از گمرکات کشور گفت: این امر در پی اجرای طرح های الکترونیکی از جمله دور اظهاری در گمرک صورت گرفته است.

وی که در مراسم تبیین سند راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی سخن می گفت، الکترونیکی شدن پرداخت ها، کوتاه تر شدن فرآیند ترخیص کالا در مورد محموله های وارداتی و صادراتی و ترانزیت را گام مثبتی در جهت تسهیل تجارت و رشد اقتصادی اعلام کرد و افزود: هزینه های بخش خصوصی در راستای اقدامات انجام شده در گمرک ۲۸ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: سامانه اظهار از راه دور در تعداد زیادی از گمرکات و پرداخت الکترونیکی در ۱۰ گمرک اصلی کشور اجرایی شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فرآیند ترخیص کالا برای صادرات از ۷ روز به ۱ روز و برای واردات از ۲۶ روز به ۳ روز کاهش یافته است.

طیب نیا در توضیح اقدامات دولت برای بهبود معیشت مردم گفت: مردم انتظار دارند ما به سرعت اقتصاد را از وضعیت فعلی عبور دهیم و، آن را به ثبات برسانیم، این خواست مردم، مقام معظم رهبری و دولت است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه هدف سیاست های اقتصاد مقاومتی این است که رشد اقتصادی را افزایش دهد تصریح کرد، وزارت اقتصاد به تبعیت از این سیاست، برنامه های راهبردی خود را تنظیم کرده است، ضمن آنکه باید وابستگی بودجه به منابع نفتی کاهش یابد و سهم درآمد های پاک مالیاتی در بودجه دولت بالا برود تا اقتصاد آسیب پذیر نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز