خبرگزاری کار ایران

هزینه کارت خوان‌ها مانند ترازو و فاکتور دیجیتال برای اصناف است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۵۳۴

درزمانی که بانکداری الکترونیک در کشور راه اندازی شد قرار بود این کارمزد‌ها از پذیرنده‌ها گرفته شود که دریک مقطعی این کار انجام شد اما باورود بانک‌ها به این مقوله این خدمات به صورت رایگان ارائه شد.

مدیر عامل پرداخت الکترونیک پارسیان در خصوص پرداخت کارمزد از سوی پذیرنده‌ها گفت: همانطور که ترازو و فاکتور دیجیتال برای اصناف اجبار است و مغازه‌ها مجبو ربه پرداخت هزینه‌های آن هستند برای استفاده از خدمات دستگاههای کارت خوان نیز باید هزینه آن را متحمل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، باباپور، مدیر عامل سیستم پرداخت الکترونیک پارسیان در نشستی که پیش از ظهر امروز در خصوص گرفتن کارمزد PSP از پذیرنده‌ها برگزار شد، گفت: درزمانی که بانکداری الکترونیک در کشور راه اندازی شد قرار بود این کارمزد‌ها از پذیرنده‌ها گرفته شود که دریک مقطعی این کار انجام شد اما باورود بانک‌ها به این مقوله این خدمات به صورت رایگان ارائه شد.

وی افزود: درحال حاضر بانک مرکزی سعی دارد این مسیر را که دچار انحراف شده است به مسیر اصلی برگرداند.

باباپور با بیان این مطلب که در حال حاضر ۳هزار و ۲۰۰ دستگاه کارت خوان در سراسر کشور وجود دارد، ادامه داد: متوسط قیمت هر دستگاه ۶۰۰ هزار تومان است که مبلغی در حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است که تنها در اختیار یک میلیون مغازه دار وجود دارد.

مدیر عامل پرداخت الکترونیک پارسیان افزود: این در حالی است که هزینه نگهداری، امنیت وارائه خدمات نیز به این مبلغ اضافه می‌شود و به دلیل اینکه این خدمات به صورت رایگان در اختیار پذیرنده‌ها قرار می‌گیرد بهره وری درستی از آن‌ها نمی‌شود.

باباپور با بیان این مطلب که از پذیرنده‌ها بابت این خدمات کارمزد دریافت می‌شود، تصریح کرد: به عنوان مثال که دبی ماکزیمم حاشیه سود آن ۸ درصد است دو درصد بدون سقف کارمزد در یافت می‌شود همچنین در آن زمان که دستگاههای کارت خوان را ما خریداری کردیم بابت هر دستگاه ۳۵۰دلار از مغازه دار دریافت می‌شد.

مدیر عامل پرداخت الکترونیک افزود: لازم به ذکر است که در هیچ جای دنیا بانک‌ها خود را درگیر POS نمی‌کنند و این خدمات از سوی شرکتهای PSP ارائه می‌شود که البته با ورود شرکت شاپرک بازار الکترونیک مستقل از بانک‌ها و با هویت مستقل ایجاد شد.

باباپور در خصوص هزینه هر تراکنش گفت: هزینه تمام شده هر نقل و انتقال پول و رفت و برگشت در تراکنش برای بانک مرکزی ۲۵۰ تومان است که در این مرحله قرار نیست صددرصد هزینه از پذیرنده گرفته شود.

وی با تاکید براینکه اصناف باید کارمزد را پرداخت کنند افزود: به عنوان مثال ترازوی دیجیتال و صدور فاکتور برای اصناف اجباری است و باید هزینه‌های آن را پرداخت کنند و هیچ زمان ترازو به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد به دستگاههای کارت خوان نیز باید این گونه نگاه شود. ومخالفت اصناف با پرداخت کارمزد بی‌مورد است.

مدیر عامل پرداخت الکترونیک پارسیان در خصوص نقش شاپرک گفت: هزینه کارمزدی که قرار است پذیرنده پرداخت کند به هیچ عنوان نباید از مشتری گرفته شود و شاپرک به عنوان نهاد نظارتی به این موضوع ورود پیدا می‌کند و با متخلف برخورد جدی می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز