خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک رفاه کارگران خبر داد:

پرداخت ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری / افزایش ۱۳۰ درصدی سرمایه بانک

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۸۷۴

در چند سال اخیر بنا به دلایلی که بنده از توضیح آن خودداری می‌کنم سیستم بانکی با کاهش شدید منابع قرض‌الحسنه مواجه بوده است و در حال حاضر منابع قرض‌الحسنه بانک رفاه کارگران حدود یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با بیان این مطلب که بانک در ۶ ماه نخست امسال ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است، گفت: سرمایه بانک از محل نقدینگی سهامداران ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا نظری مدیرعامل بانک رفاه کارگران میزان تسهیلات پرداخت شده در ۶ ماه نخست امسال را ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و در خصوص تسهیلات وام ازدواج، گفت: مقداری از سهم ۲۱ هزار فقره‌ای که بانک مرکزی برای بانک ما تعیین کرده است پرداخت کردیم و ما بقی نیز در حال پرداخت است که البته بانک مرکزی با یک نامه کتبی رضایت خود را از فعالیت بانک در پرداخت تسهیلات وام ازدواج اعلام کرده است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با بیان این مطلب که بانک سال گذشته رشد خوبی در جذب سپرده داشته است، تصریح کرد: میزان سپرده‌های بانک در حال حاضر ۲۷۰ هزار میلیارد ریال است که عمده آن سپرده مردم است و از سطح جامعه جمع‌آوری شده است.

میزان منابع قرض‌الحسنه را ۱۲ هزار میلیارد ریال است

نظری میزان منابع قرض‌الحسنه را ۱۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد وادامه داد: در چند سال اخیر بنا به دلایلی که بنده از توضیح آن خودداری می‌کنم سیستم بانکی با کاهش شدید منابع قرض‌الحسنه مواجه بوده است.

نسبت مطالبات بانک به تسهیلات ۸ درصد است

وی با بیان این مطلب که بانک رفاه کارگران دارای کمترین مطالبات معوق است، افزود: نسبت مطالبات بانک به تسهیلات حدود ۸ درصد است که بسیار پایین‌تر از متوسط نظام بانکی است.

افزایش ۱۳۰ درصدی سرمایه بانک از محل نقدینگی سهامداران
مدیرعامل بانک رفاه کارگران با اشاره به سرمایه ۲۶ هزار میلیارد ریالی بانک، افزود: سال گذشته از محل آوردن نقدینگی توسط سهام‌داران افزایش ۱۳۰ درصدی داشتیم و در سال ۹۳ نیز افزایش سرمایه در برنامه کاریمان است تا بتوانیم میزان تسهیلات‌دهی بانک را تقویت کنیم.

نظری در خصوص نرخ تسهیلات بانک، گفت: ما از همان نرخی که شورای پول واعتبار برای تسهیلات اعمال کرده است تبعیت می کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا برنامه برای ارائه خدمات جدید به قشر کارگر یا آحاد مردم دارید،؟ گفت: تمامی خدمات بانک رفاه کارگران به تمامی جامعه است اما قشری مانند مستمر بگیران و بازنشستگان در این بانک از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.
وی با بیان این مطلب که بانک رفاه کارگران در تمامی زمینه‌ها از جمله طرح‌های اقتصادی خدمات ارائه می‌دهد، افزود: همواره بخشی از خدمات بانک در اختیار این افراد است که ما وظیفه خودمان می‌دانیم به قشر ضعیف بهترین امکانات را ارائه دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز