خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سابق بیمه ایران در گفتگو با ایلنا:

نرخ سود شرکت‌های بیمه کمتر از ده درصد است!

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۵۸۰

به دلیل هزینه‌های تحمیل شده به بیمه شخص ثالثو گران شدن قیمت این کالای خدماتی سال گذشته با رشد منفی ۴ درصدی این رشته بیمه‌ای مواجه بودیم.

مدیرعامل سابق بیمه ایران نرخ سود شرکت‌های بیمه را کمتر از ده درصد اعلام کرد و افزود: اصلی‌ترین رسالت صنعت بیمه امنیت اقتصادی اجتماعی و سیاسی در حوزه‌های مختلف است که در هیچ کدام از برنامه‌های تدوین شده صنعت بیمه مورد توجه قرار نگرفته است.

جواد سهامیان، مدیرعامل سابق بیمه ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، رسالت اصلی صنعت بیمه را ارائه امنیت اقتصادی اجتماعی و سیاسی در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: تا کنون در هیچ یک از برنامه‌های تدوین شده برای صنعت بیمه این رسالت دیده نشده است.

وی با بیان این مطلب که بدون تامین امنیت نمی‌توان توقع سرمایه‌گذاری داشت، ادامه داد: خط مشی‌ها و استراتژی‌ها باید به گونه‌ای تبیین شود که در ‌‌نهایت به تامین این رسالت صنعت بیمه منجر شود که در آن زمان ارزش‌افزوده و سرمایه‌گذاری در کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

خالی بودن نظر کارشناسی در تصمیمات صنعت بیمه

سهامیان با تاکید بر روشن شدن تکلیف حوزه نظارت و اجرا در صنعت بیمه، افزود: زمانی که ناظر در سود شریک باشد نمی‌تواند وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام دهد که در حال حاضر در صنعت بیمه ایران این دو حوزه در هم تنیده‌ شده‌اند.

مدیرعامل سابق بیمه ایران تصریح کرد: حضور مدیران فنی و کارآمد در صنعت بیمه می‌تواند کار نظارت را تحت کنترل بگیرد، همچنین تقویت بخش خصوصی و حضور بخش دولتی برای سیاست‌گذاری از دیگر الزاماتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر خالی بودن نظر کارشناسی در تصمیمات صنعت بیمه، ادامه داد: اگر این کار در مجلس شورای اسلامی صورت گیرد می‌توانیم شاهد حل مشکل صنعت بیمه کشور باشیم.

مدیرعامل سابق بیمه ایران با اشاره به کاهش سهم بیمه شخص ثالثدر سال گذشته، افزود: به دلیل هزینه‌های تحمیل شده به بیمه شخص ثالثو گران شدن قیمت این کالای خدماتی سال گذشته با رشد منفی ۴ درصدی این رشته بیمه‌ای مواجه بودیم.

نباید بخشی به مسائل صنعت بیمه نگاه کنیم

سهامیان با بیان این مطلب که نباید بخشی به مسائل صنعت بیمه نگاه کنیم، ادامه داد: در صورتی که هدف مشخص شود و در محور آن سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صحیح صورت گیرد بحثتحقق اهداف استراتژیک صنعت بیمه حتمی خواهد بود.

وی در خصوص سهم بیمه‌ عمر در برنامه ششم، گفت: در صورتی که این رشته بیمه‌ای در جامعه گسترش پیدا کند مردم به فرهنگ پس‌انداز عادت خواهند کرد، همچنین نرخ بهره‌ بیمه‌های عمر باید مساوی و یا بیشتر از نرخ شورای پول و اعتبار باشد، زمانی که نرخ سود بیمه کمتر از نرخ مصوبه شورای پول و اعتبار است بیمه جذابیتی برای مردم جهت سرمایه‌گذاری نخواهد داشت.

سهامیان نرخ سود شرکت‌های بیمه را کمتر از ده درصد اعلام کرد و ادامه داد: نرخ سودی که شرکت‌های بیمه به دست می‌آورند آنقدر بالا نیست که بتوانند به مشتریان بیمه عمر بدهند و در صورتی که ما نگاه‌مان به اهداف استراتژیک باشد و برنامه‌هایمان را بر محور آن تنظیم کنیم می‌توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز