خبرگزاری کار ایران

معاون بیمه ایران؛

سهم بیمه زندگی در ایران ۹ درصد است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۱۸۷

سهم بیمه زندگی در منطقه ۲۸ درصد، میانگین جهانی آن ۵۷ درصد و در کشورهای پیشرفته بین ۸۷ تا ۸۰ درصد است.

عضو هیات مدیره و معاون اداری مالی شرکت بیمه ایرانگفت: سهم بیمه زندگی(عمر و پس انداز) در ایران ۹ درصد است که فاصله آن با میانگین جهانی بسیار زیاد است.

به گزارش ایلنا، حمید تاجیک در مراسم معرفی مدیر شرکت بیمه ایران در استان سمنان، افزود: سهم بیمه زندگی در منطقه ۲۸ درصد، میانگین جهانی آن ۵۷ درصد و در کشورهای پیشرفته بین ۸۷ تا ۸۰ درصد است.

وی فاصله بین ۹ درصد ایران و ۵۷ درصد میانگین جهانی را خلاء ظرفیت بازار فعلی کشور دانست و اظهار داشت: با سرانه فعلی حق بیمه های عمر در کشور بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر از مردم ایران با همین شاخص سرانه درآمد قابلیت تبدیل به بیمه زندگی دارند.

بیمه زندگی که بیمه عمر و پس انداز نیز به آن گفته می شود با هدف ایجاد سرمایه و پس انداز برای دوران بازنشستگی و سرمایه ای برای آینده فرزندان بیمه گزار محسوب می شود.

در بین کشورهای منطقه قطر دارای بالاترین سرانه بیمه ای است که بخش قابل توجهی از این سهم به بیمه زندگی اختصاص دارد.

تاجیک این ظرفیت بازار را بسیار جذاب خواند و گفت: به عنوان یک راهبرد اصلی بیمه ایران تلاش دارد تا با خلق محصولات جدید در حوزه بیمه های زندگی، نقش پربارتری را در اقتصاد کشور ایفا کند.

وی بیمه زندگی ' مان ' را جدیدترین محصول بیمه ای بیان کرد و گفت: این محصول تمام فاکتورهای لازم برای پوشش بیمه ای، سرمایه گذاری و سایر مباحثدارد.

وی سیاست شرکت بیمه ایران به عنوان تنها شرکت بیمه ای دولتی در ایران را توسعه بیمه های زندگی و توسعه زیرساخت آی. تی برشمرد و گفت: در این عرصه دریافت و پرداخت الکترونیک تمام شعب بیمه ایران در دست اقدام است و این امر تاثیر بسزایی در چابک سازی و رعایت اصول اقتصادی در عرصه بیمه ای دارد.

معاون اداری مالی شرکت بیمه ایران گفت: در این شرکت تمام استانها در قالب یک مجموعه مستقل دیده می شود و این امر سبب می شود گستردگی بیمه ایران مانع چابک بودن این شرکت نشود و تقویت روحیه تجاری و مشتری مداری از دیگر اهداف این شرکت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز