خبرگزاری کار ایران

افزایش ۴۰ درصدی پرداخت تسهیلات بانکی

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۴۱۶

سهم تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن در ۶ ماهه اول سال جاری بالغ بر ۴۶۶ هزار میلیارد ریال(معادل ۳۱.۸ درصد تسهیلات پرداختی) است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۱۵۶ هزار میلیارد ریال(۵۰.۳ درصد) تسهیلات بیشتر به بخش صنعت و معدن پرداخت شده است.

تسهیلات پرداختی بانک ها در شش ماهه سال جاری به بخش های اقتصادی معادل ۱۴۶۳هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۳۹۲(مبلغ ۱۰۴۶ هزار میلیارد ریال) به میزان ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، سهم تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن در ۶ ماهه اول سال جاری بالغ بر ۴۶۶ هزار میلیارد ریال(معادل ۳۱.۸ درصد تسهیلات پرداختی) است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۱۵۶ هزار میلیارد ریال(۵۰.۳ درصد) تسهیلات بیشتر به بخش صنعت و معدن پرداخت شده است.

سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش های اقتصادی در پایان شهریور ماه سال جاری مبلغ ۸۸۲ هزار میلیارد ریال(معادل ۶۰.۲ درصد کل تسهیلات پرداختی) می باشد که در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۳۹۲ به مبلغ ۵۰۵ هزار میلیارد ریال(معادل ۴۸.۵ درصد) بیانگر افزایش پرداخت سرمایه در گردش در ۶ ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل به میزان ۳۷۷ هزار میلیارد ریال(۷۴.۶درصد) است.

سهم تسهیلات اعطایی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در ۶ ماهه سال جاری معادل ۳۷۰ هزار میلیارد ریال بوده که حاکی از تخصیص حدود ۴۲ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش تمام بخش های اقتصادی(مبلغ ۸۸۲ هزار میلیارد ریال) است.

همچنین از ۴۶۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۷۹.۵ درصد آن(مبلغ ۳۷۰ هزار میلیارد ریال) در تامین سرمایه در گردش پرداخت شده که بیانگر توجه و اولویت دهی به تامین منابع برای این بخش توسط بانک ها در سال جاری است.

شایان ذکر است، همچنان باید در تداوم مسیر جاری ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود.

براین اساس ضروری است به افزایش توان خلق پول بانک ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانکها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانکها، افزایش بهره وری بانکها در تامین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانکها و ترغیب بنگاه های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم در تامین مالی طرح های اقتصادی(ایجادی) توجه ویژه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز