خبرگزاری کار ایران

نایب‌رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس در گفتگو با ایلنا:

الحاقیات لایحه ظرف ۲ هفته آماده می شود / صندوق توسعه ملی برای حفظ سهمش عملکرد قابل قبول ارائه دهد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۵۹۵

تنها ۴ درصد از مجموع منابع واریزی به صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت شده است که این آمار رضایتمند نیست و با این اوصاف حتی سهم ۱۰ درصدی از فروش نفت هم برای آن زیاد است چه برسد به سهم ۲۰ درصدی یا ۳۰ درصدی.

نایب‌رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مواد اصلی لایحه خروج از رکود نهایی شده است، گفت: الحاقیات نیز ظرف یکی دو هفته آینده در کمیسیون رای گیری شده و به صحن می‌رود.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی، نایب‌رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص جلسه شب گذشته کمیسیون درباره بررسی مواد لایحه خروج از رکود، گفت: مواد اصلی بحثجمع بندی شده است و الحاقیات نیز در حال نهایی شدن است که ظرف یکی دو هفته آینده در کمیسیون رای گیری شده و به صحن می‌رود.

وی با اشاره به مخالفت اعضا با مواد ۲۴ و ۳۰ لایحه، افزود: تسعیر نرخ ارز و کم شدن سهم صندوق توسعه ملی در حال بررسی از سوی اعضای کمیسیون است.

پور ابراهیمی با بیان این مطلب که تنها ۴ درصد از مجموع منابع واریزی به صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت شده است، گفت: این آمار رضایتمند نیست و با این اوصاف حتی سهم ۱۰ درصدی از فروش نفت هم برای آن زیاد است چه برسد به سهم ۲۰ درصد یا ۳۰ درصد، و صندوق برای حفظ سهم خود باید گزارش قابل قبولی از عملکرد خود ارائه دهد که جلساتی در مورد بررسی عملکرد صندوق برگزار شده است.

نایب‌رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس، تصریح کرد: صندوق در طول سال‌های فعالیتش عملکرد مثبتی نداشته است و اگر این روند بهبود نداشته باشد باید از سهم آن کم کرد که البته نتایج بستگی به رای گیری نهایی کمیسیون دارد.

این درحالیست که مطابق برنامه پنجم توسعه ظرف ۲۵سال سهم صندوق از درآمدهای نفتی باید به ۹۰درصد برسد که این سهم در سال جاری ۲۹ درصد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز